پنجشنبه, ۲۵ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمادگی ونزوئلا برای مشارکت در آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه

وزیر بهداشت ونزوئلا از مذاکره با مقامات مسکو درباره مشارکت کاراکاس در ادامه آزمایشات بالینی به روی واکسن "اسپوتنیک-۵" علیه ویروس کرونا و آمادگی ۵۰۰ داوطلب از این کشور برای دریافت این دارو، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "کارلوس آلوارادو" وزیر بهداشت ونزوئلا صبح امروز اعلام کرد که دولت کشور متبوعش برای مشارکت در ادامه آزمایشات بالینی و تولید واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا با طرف روسی در حال مذاکره است.

وزیر بهداشت این کشور آمریکای لاتین گفت: «ما 500 داوطلب برای شرکت در آزمایشات واکسن تولید شده در روسیه پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم این آزمایشات هر چه زودتر آغاز شود.»

آلوارادو افزود: «مقامات ونزوئلا و روسیه همچنین درباره تولید مشترک واکسن "اسپوتنیک-5" مذاکراتی انجام داده‌اند.

"دلسی رودریگز" معاون اجرایی رئیس جمهوری ونزوئلا نیز گفته است که کاراکاس به مسکو پیشنهاد داده تا چین و کوبا هم در آزمایشات این واکسن روسی مشارکت کنند.

پیش از این، وزیر امور خارجه مکزیک نیز اعلام کرد که این کشور بر اساس توافقات با مقامات مسکو، بزودی دو هزار دوز واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا برای مشارکت در اجرای آزمایشات بالینی به روی این دارو، از روسیه دریافت می‌کند. به گفته وی، این آزمایشات ممکن است از ماه سپتامبر آغاز شود.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!