یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هشت وزیر برای شرکت در انتخابات مجمع ملی ونزوئلا استعفا می‌کنند

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد هشت وزیر در ونزوئلا برای حضور در انتخابات پارلمانی این کشور از سمت‌های خود استعفا خواهند داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد یک گروه متشکل از هشت وزیر فدرال شامل معاون سابق رئیس جمهور و وزیر ارتباطات ونزوئلا -خورخه رودریگز-به منظور حضور در انتخاباتی آتی مجمع ملی از سمت‌های خود استعفا خواهند داد.
مادورو در سخنانی تلویزیونی که از توئیتر او نیز پخش شد، گفت: "آن‌ها با من رایزنی کردند و بر اساس قانون اساسی آن‌ها سه ماه قبل از تاریخ برگزاری انتخابات که پنجم ماه سپتامبر است باید از سمت‌های خود استعفا کنند. "
روز دوشنبه، رئیس جمهور ونزوئلا بیش از ۵۰ تن از شخصیت‌های سیاسی عضو احزاب مخالف این کشور را مورد عفو قرار داد. شمار زیادی از این افرادی که مورد عفو قرار گرفتند به سبب حضور در یک سری از قیام‌ها و اعتراضات علیه دولت ونزوئلا در اوایل سال ۲۰۱۹, متهم شده بودند.
انتخابات مجمع ملی ونزوئلا در روز ششم ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. این مجمع از ژانویه سال ۲۰۱۹ تا ژانویه سال ۲۰۲۰ تحت ریاست خوآن گوآیدو رهبر مخالفان قرار دارد. در مجموع, ۲۶ حزب مخالف تصمیم گرفته اند در این انتخابات حضور نداشته باشند.
ونزوئلا شاهد یک بحران سیاسی است که در ماه ژانویه تشدید شد، زمانی که دو هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، خوآن گوایدو به صورت غیر قانونی خود را به عنوان "رئیس جمهور موقت" ونزوئلا معرفی کرد و از شهروندان این کشور خواست به او برای در دست گرفتن قدرت در ونزوئلا کمک کنند.
آمریکا و شماری از کشور‌ها در آمریکای لاتین از جمله کلمبیا فورا از گوآیدو حمایت کردند. مادورو او را به تلاش برای کودتا در ونزوئلا به کمک آمریکا متهم کرد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!