سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
شورشیان زندانی فارک لب‌های خود را دوختند

مادرید- ایرنا- اعضای زندانی شورشیان 'فارک' کلمبیا که در زندان های این کشور بسر می برند با دوختن لب های خود و اعتصاب غذا خواستار اعمال قانون عفو و تبرئه از سوی دولت شدند .

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،اکنون یکهزار و 437 نفر از شورشیان فارک در حبس بسر می برند که به نشانه اعتراض دست از خوردن غذا کشیده و 44 زندانی نیز تصمیم گرفتند لبهای خود را بدوزند .
«خاکوبو آره ناس» سخنگوی زندانیان فارک در این باره گفت که سه هزار و 400 نفر از اعضای فارک زندانی هستند.از این تعداد ، 837 نفر با بهره برداری از قانون آزاد شدند.
وی ادامه داد: دولت «خوان مانوئل سانتوس» به قانون عفو امضا شده پس از توافقات صلح که در 31 دسامبر 2016 تصویب شده ، عمل نمی‌ کند.
دلیل این تاخیر ها می‌ تواند کمبود و کندی در صدور مجوز هایی‌ که زندانیان فارک باید برای اثبات عضویت خود در این گروه شورشی ارائه و اجازه دهند که تائید هویت آنها امکان پذیر و روند آزادی آنها تسریع یابد، باشد .
سخنگوی زندانیان فارک همچنین گفت که این مجوز ها، برای نفع بردن از قانون عفو لازم نیست، هرچند که داشتن آنها کمک می‌ کند که این روند ساده تر و سریعتر انجام گیرد اما با این حال ، مجوزها بسیار کند صادر می شوند .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!