دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
توافق دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی برای امضای توافقنامه آتش بس

مادرید- ایرنا- دولت کلمبیا و شورشیان ارتش آزادیبخش ملی‌ ، روز شنبه در جهت ایجاد یک کمیسیون که به بررسی شرایط برای توافق آتش بس دوجانبه و خاتمه درگیرهای مسلحانه می‌ پردازد ، توافق کردند .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، همزمان با پایان دور دوم مذاکرات صلح در کیتو پایتخت اکوادور ، دولت «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا از ایجاد یک میزگرد تخصصی برای تجزیه و تحلیل مسایل مرتبط به اقدامات بشردوستانه خبر داد.
تیم مذاکره کننده دولت در این رابطه در بیانیه ای توضیح داد :این کمیسیون، توجه ویژه ای به مطالعه اینکه آیا شرایط برای حرکت به سوی آتش بس دوجانبه به همراه توقف درگیریها فراهم می‌ باشد ، خواهد داشت .
تیم مذاکره کننده دولت می گوید؛ هدف آنها ایجاد اعتماد بین طرفین و ایجاد شرایطی که اجازه دهند از شدت درگیری ها کاسته شود، می‌ باشد .
«خوآن کامیلو رستروپو» رئیس تیم دولتی در این مورد در صفحه توییتر خود نوشت؛ آتش بس و توقف خصومت ها ، معادله با ارزشی است که در آن دو هیأت در کیتو کار می‌ کنند .
«پابلو بلتران» رئیس مذاکره کنندگان ارتش آزادیبخش ملی‌ نیز در مصاحبه ای با رادیو کاراکول کلمبیا توضیح داد که آتش بس ، یک تسکین خواهد بود و نشان خواهد داد که کلمبیا به دنبال صلح ، مخصوصا در آستانه دیدار پاپ فرانسیس بین 6 تا 11 سپتامبر (15 تا 20 شهریور ) می‌ باشد .
بلتران ضمن ابراز اراده گروه ارتش آزادی بخش ملی در پایان دادن به اعمال مجرمانه نظیر گروگان گیری ها تاکید کرد که با آتش بس ، طرفین همچنین بر سر کمک های بشردوستانه به غیر نظامیان توافق خواهند کرد .
دو طرف به دنبال بستن یک پیمان نظیر آنچه که دولت با شورشیان شبه نظامی انقلابی‌ کلمبیا موسوم به 'فارک' امضا کرد، می‌ باشند که در هفته گذشته ، برای پایان دادن به قدیمی‌ ترین درگیری های داخلی‌ آمریکای لاتین ، خلع سلاح کامل شدند.
در زمان حاضر ، شورشیان ارتش آزادیبخش ملی‌ کلمبیا را دو هزار نفر تشکیل می‌ دهند .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!