دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تاکید ایران و اروگوئه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه

مونته ویدئو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اروگوئه و معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس سنای این کشور در دیداری راههای تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف را بررسی کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سفارت ایران در اروگوئه، در این دیدار دو طرف درخصوص راههای تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی ایران و اروگوئه و برگزاری هر چه سریعتر ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور تبادل نظر کردند
'ابوالفضل پسندیده' سفیر جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ سلام گرم علی لاریجانی رئیس مجلس و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به رائول سندیک معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس سنای اروگوئه، از سفر سال گذشته وی به ایران، به عنوان فصل جدیدی در روابط دو کشور یاد کرد و بر تمایل کشورمان برای تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف بویژه هکاری های علمی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و دامی تأکید کرد.
سندیک نیز با اظهار خرسندی از تحرک ایجاد شده در روابط فیمابین و تبریک انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی در سمت ریاست جمهوری ایران، بر آمادگی کشورش برای افزایش همکاری با ایران در زمینه های مختلف و برگزاری هر چه سریعتر ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی در مونته ویدئو تأکید کرد.
رائول سندیک در سفر اردیبهشت ماه سال گذشته به ایران، علاوه بر دیدار با رئیس جمهوری، رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و شماری از مقامات عالی‌رتبه ایران، از شهر اصفهان و کلیسای ارامنه این شهر نیز بازدید کرد.
وی عضو جبهه گسترده (حزب حاکم) اروگوئه بوده و علاوه بر معاونت ریاست جمهوری، ریاست مجلس سنای این کشور را نیز عهده دار است.
اروگوئه، یکی از عمده ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دامی در آمریکای لاتین است که روابط تاریخی با ایران دارد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!