جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مقام کوبایی: آمریکا پشت ناآرامی‌های کوباست

وزیر خارجه کوبا گفت مزدورانی که از آمریکا پول گرفته اند به ناآرامی‌ها دامن زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز؛ برونو رودریگوئز وزیر خارجه کوبا روز دوشنبه گفت مزدورانی که آمریکا آن‌ها را تامین مالی می‌کند به ناآرامی‌ها پیش از اعتراضات یکشنبه دامن زده اند و یک راهبرد رسانه‌ای در پوشش یک پویش رسانه‌های اجتماعی، خواهان کمک بشردوستانه شده است.
وی در نشست خبری که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: دیروز در کوبا هیچ خیزش اجتماعی نبود. دیروز در کوبا بی نظمی و آشفتگی‌های ناشی از یک عملیات ارتباطاتی بود که مدتی قبل آن را آماده کرده بودند و میلیون‌ها دلار به آن اختصاص داده اند.
رودریگوئز افزود اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد به کوبا کمک کند تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را بر دارد. مقامات آمریکایی با دورویی در برابر اعتراضات واکنش نشان دادند.

رئیس جمهور کوبا نيز در یک سخنرانی گفت: گروهی از افراد هستند که توسط دولت آمریکا استخدام شده اند و به طور غیرمستقیم از طریق نهاد‌های دولتی آمریکا پول دریافت می‌کنند، تا این نوع اغتشاشات را سازماندهی کنند. 
میگل دایاز-کانل، آمریکا را متهم کرد که در طول تاریخ به دنبال بی ثبات کردن اوضاع کوبا بوده و این اقدام‌ها را در جریان همه‌گیری کرونا تشدید کرده است.

قابل ذکر است؛ در سال ۲۰۱۴ برملا شد که سازمان آمریکایی موسوم به آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) به صورت محرمانه یک شبکهٔ اجتماعی شبیه توئیتر را برای ایجاد ناآرامی در کوبا راه‌ انداخته است.
اقدامات اين سازمان در آمریکای لاتین در واقع ابزاری جهت ارتقای منافع آمریکا از طریق قدرت نرم محسوب می‌شوند. این اقدامات تحت نظارت آنچه به «دفتر نوآوری‌های تحولی» معروف است انجام می‌گیرند.
آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا پس از آنکه به خاطر دست زدن به فعالیت‌های مشکوک از بسیاری از کشور‌های آمریکای لاتین اخراج شد، به سازمانی معروف شد که در حین ارائه کمک در شماری از کشور‌های این قاره به دنبال راه‌هایی جهت تضعیف دولت‌های این کشور‌ها نیز است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!