یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سخنگوی حزب دولت اسپانیا: از مقامات ونزوئلا به دادگاه بین المللی شکایت می کنیم

مادرید - ایرنا - «رافائل ارناندو» سخنگوی حزب حاکم 'مردمی' دولت اسپانیا به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و دیگر مقامات این کشور هشدار داد که اگر همچنان به تنش آفرینی ادامه دهند، از آنان به دادگاه بین المللی شکایت خواهد شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، ارناندو در حالی‌ امروز چهارشنبه این هشدار را به مادورو داد که فقدان احترام به حقوق بشر از سوی دولت مادورو را محکوم و مجلس مؤسسان انتخاب شده در روز 30 ژوییه را یک 'تقلب' قلمداد کرد.
وی که در کنفرانس مطبوعاتی کنگره اسپانیا صحبت می کرد، ادامه داد: آنچه معقول است، آغاز یک فرایند گفت و گو است، زیرا حکومت ونزوئلا اگر همچنان به کار خود ادامه دهد، نه تنها تشویق و ادامه افزایش رودررویی مدنی تداوم می یابد بلکه اعمالشان در نهایت مورد محاکمه دادگاه کیفری بین المللی قرار خواهد گرفت.
ارناندو از سوی دیگر نگرانی‌ بزرگ خود به دلیل سرگردانی در ونزوئلا را ابراز داشته و به مادورو اشاره داشت که با تشدید سرکوبی، نقض حقوق بشر و شکنجه کسانی‌ که همانند او فکر نمی‌ کنند، بدترین راه را انتخاب کرده است.
وی بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه ونزوئلا نمی‌ تواند به این راه ادامه دهد، تصریح کرد که باید به آزادی های دموکراتیک ونزوئلایی ها احترام گذاشته شود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!