پنجشنبه, ۱۶ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تور دوچرخه سواری اسپانیا/کونتادور برای آخرین بار پا به رکاب می شود

تهران- ایرنا- رقابت های تور دوچرخه سواری «ووئلتا» اسپانیا 28 مرداد ماه آغاز می شود و «آلبرتو کونتادور» یکی از موفق ترین ورزشکاران دنیای دوچرخه سواری برای آخرین بار در این مسابقات پا به رکاب می شود.

به گزارش روز سه شنبه تارنمای خبری تلگراف، رقابت های دوچرخه سواری تور ووئلتا بعد از توردوفرانس و جیرو ایتالیا، سومین و آخرین تور دوچرخه سواری فصل است. هفتاد و دومین دوره این رقابت ها امسال برگزار می شود. ووئلتا جوانترین تور دوچرخه سواری در بین سه مسابقات چند مرحله ای جاده است.
آلبرتو کونتادور که سه عنوان قهرمانی این رقابت ها را در کارنامه دارد، اعلام کرده است بعد از تور ووئلتا که به میزبانی کشورش برگزار می شود، بازنشسته می شود. او یکی از شش رکابزنی است که در هر سه تور مهم سال عنوان قهرمانی کسب کرده است.
مسابقات امسال 19 اوت (28 مرداد ماه) با تایم تریل تیمی به مسافت 13.7 کیلومتر از شهر نیم در فرانسه آغاز می شود و حدود سه هفته بعد در 10 سپتامبر (19 شهریور) در مادرید پایان می یابد.
کل مسافتی که دوچرخه سواران باید رکاب بزنند 3 هزار و 324.1 کیلومتر است. رکابزنان پس از شروع مسابقه از شهر نیم، از پیرنه عبور می کنند و عازم آندورا می شوند و حدود سه هفته در اسپانیا خواهند بود.
همانند همه مسابقات تور دوچرخه سواری جهانی، 18 تیم برتر دوچرخه سواری حرفه ای دعوت نامه دریافت می کنند.
از نظر ناظران، کریس فروم، وینچنزو نیبالی، آلبرتو کونتادور، النور زاکارین و فابیو آرو بخت قهرمانی مسابقات امسال هستند.
فروم از تیم اسکای که چهار عنوان قهرمانی توردوفرانس را در کارنامه دارد، قصد دارد قهرمانی در ووئلتا را نیز به کارنامه افتخارات خود اضافه کند. سال گذشته نایرو کینتانا قهرمان ووئلتا اسپانیا شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!