سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دادستان سابق ونزوئلا : مدارکی دارم که فساد مالی مادورو را ثابت می‌کند

دادستان کل اخراجی ونزوئلا می‌گوید مدارکی دارد که نشان می‌دهد نیکولاس مادورو و حلقه یاران او در پرونده رسوایی بزرگ با مشارکت شرکت ساخت و ساز اودبرشت همدست هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بیزنس تایمز، شرکت اودبرشت به پرداخت صدها میلیون دلار رشوه برای پیروزی در قراردادهای هنگفت در ۱۲ کشور از جمله ونزوئلا اذعان کرده است، رسوایی بزرگی که سیاست آمریکای لاتین را متزلزل کرده است. با این حال، هنوز اسمی از مقام‌ها در ونزوئلا منتشر نشده است.

لوئیزا اورتگا، دادستان کل سابق ونزوئلا که پس از انتقاد از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا اخراج شد، می‌گوید گرفتن رشوه به سطوح بالای دولتی نفوذ کرده است. او در نشستی با دادستان‌های آمریکای لاتین از طریق ویدیو کنفرانس گفت: آنها نگران و مضطرب هستند چرا که می‌دانند ما جزئیات کاملی از همکاری‌ها، میزان رشوه و افرادی که از این طریق کسب درآمد کردند داریم و این تحقیقات شامل حال نیکولاس مادورو و حلقه نزدیکان او هم می‌شود.

اورتگا که به تازگی منزلش هدف حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته بود،‌ کشورش را به مقصد کلمبیا ترک کرد. با این حال مشخص نیست که این کنفرانس خبری او در چه کشوری انجام شد. مقام‌ها همچنین برای همسر او هم حکم جلب صادر کردند. همسر اورتگا جزو قانونگذارانی بود که از مادورو جدا شد.

او گفت: ما شاهد چگونگی نابودی همه نهادهای ونزوئلا، چگونگی رها شدن از حاکمیت قانون و تبدیل شدن آنها به مولفه‌های یک دولت توتالیتر بوده‌ایم. ما شرایط زندگی دشواری در ونزوئلا داریم ... با اسلحه، گرسنگی و بیماری تحت آزار و اذیت قرار گرفتیم. این مبارزه برای پیدا کردن غذا و دارو در کشور ماست و دولت در تلاش است تا مردم را از طریق فقر تحت کنترل قرار دهد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!