پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا خواهان حذف حق وتو و شفافیت در شورای امنیت سازمان ملل شد

تهران - ایرنا - 'آنا سیلویا' معاون نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد خواستار پایان استفاده از 'حق غیر دمکراتیک وتو' و 'افزایش مشارکت دمکراتیک و شفافیت در عملکرد شورای امنیت سازمان ملل' شد.

به گزارش شبکه تله سور، دیپلمات کوبایی دیروز (سه شنبه) به وقت محلی، گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد به شفافیت بیشتر در عملکردش، یک سبک دمکراتیک سازمانی و پاسخگویی واقعی نیاز دارد تا به مفاد منشور سازمان ملل مبنی بر اینکه این سازمان نماینده همه کشورها در موضوع امنیت و صلح بین المللی باشد، جامه عمل بپوشاند.
'آنا سیلویا' که این سخنان را در یک نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی عملکرد شورای امنیت سازمان ملل مطرح می کرد، از این شورا خواست تا 'فورا روش های کاری خود را در راستای یک سبک فراگیرتر که مشارکت واقعی همه اعضای این سازمان در فرایندهای تصمیم گیری و کارگروهی تضمین شود'، تغییر دهد.
وی افزود: کوبا بار دیگر پیشنهاد می دهد که نشست های شورای امنیت دیگر پشت درهای بسته برگزار نشوند، مشارکت کشورهای در حال توسعه در روند تصمیم گیری های شورای امنیت افزایش یابد و حق غیردمکراتیک وتو دیگر در این شورا مورد استفاده قرار نگیرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!