پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اوضاع ونزوئلا محور گفتگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و کلمبیا

تهران-ایرنا- کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که روسای جمهور آمریکا و کلمبیا روز گذشته در مورد مقابله با توزیع مواد مخدر و همچنین اوضاع ونزوئلا تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در این بیانیه تصریح کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی از 'خوان مانوئل سانتوس' همتای کلمبیایی خود خواست تا روند تولید و قاچاق مواد مخدر را در این کشور سرکوب کند.
در ادامه این بیانیه عنوان شد: روسای جمهور آمریکا و کلمبیا همچنین در مورد وخامت اوضاع سیاسی، اقتصادی و شرایط انسانی در ونزوئلا نیز گفتگو کردند.
براساس اعلام کاخ سفید، ترامپ از رئیس جمهوری کلمبیا خواست تا فشارها به کارتل های مواد مخدر را برای ریشه کنی تولید و قاچاق مواد مخدر ادامه دهد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا در حالی با همتای کلمبیایی خود در مورد اوضاع ونزوئلا مذاکره کرد که مایک پنس معاون ترامپ اخیرا به کلمبیا سفر کرده بود و با خوان مانوئل سانتوس در مورد اوضاع ونزوئلا گفتگو کرد. در این دیدار رئیس جمهوری کلمبیا با هر گونه اقدام نظامی در ونزوئلا از سوی واشنگتن مخالفت کرد چون معتقد بود این گونه اقدامات آمریکا منطقه آمریکای لاتین را بی ثبات خواهد کرد.
ترامپ اخیرا ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کرد که این تهدید محکومیت های گسترده ای را به همراه داشته است.
ترامپ تلاش کرده تا حمایت برخی از کشورهای آمریکای لاتین را برای اقدام علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بدست آورد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!