دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
پنج سناتور آمریکایی خواهان تعطیلی سفارت آمریکا در کوبا شدند

گروهی از سناتورهای تندروی جمهوری‌خواه آمریکایی از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا کوبا را وادار به اقدام در قبال حملات اخیر علیه سلامت دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور کرده یا سفارت آمریکا در شهر هاوانا را تعطیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، سناتور تام کوتوم و چهار سناتور جمهوری‌خواه دیگر در نامه‌ای به تیلرسون در روز جمعه تقاضا کردند وزارت خارجه فورا همه دیپلمات‌های کوبایی در آمریکا را به عنوان اشخاص نامطلوب اعلام کرده و اگر کوبا اقدامات ملموس برای رسیدگی به مساله به خطر افتادن سلامت دیپلمات‌های آمریکایی صورت ندهد سفارت آمریکا در هاوانا را تعطیل کند.

همه امضا کنندگان این نامه شامل سناتور ریچارد بور، سناتور جان کورنیم، سناتور جیمز لانکفورد و سناتور مارکو روبیو همگی اعضای کمیته اطلاعات سنای آمریکا هستند.

روز جمعه وزارت خارجه اعلام کرد: آمریکا و کوبا یک مذاکرات اعمال قانون در شهر واشنگتن داشته و دو کشور درباره حوادث پیرامون پرسنل دیپلماتیک آمریکا در سفارت آمریکا در هاوانا به بحث پرداختند.

این نامه بعد از آن منتشر شد که دولت آمریکا اعلام کرد: پرسنل دیپلماتیک سفارت این کشور در کوبا هدف حملات صوتی قرار گرفته و این حملات باعث آسیب رساندن به قوای مغزی و شنوایی آنها شده است.

رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا هرگونه مسؤولیت کشورش در قبال سلامت دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا را رد کرده و از اف‌بی‌آی دعوت کرده به منظور انجام تحقیقات به هاوانا بیاید.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!