جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
چین: دولت و مردم ونزوئلا قادرند با مذاکره مشکلاتشان را حل کنند

وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگو با همتای ونزوئلایی خود در سازمان ملل گفت،‌ پکن معتقد است که دولت و مردم ونزوئلا قادر به حل مشکلاتشان از طریق یک چارچوب حقوقی و حفظ ثبات ملی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دست‌کم ۱۲۵ تن در جریان چهار ماه اعتراضات علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا کشته شدند. از جمله درخواست‌های معترضان، جلو انداختن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که او با آن مخالفت می‌کنند و در عوض مجلس موسسان قانون اساسی را تشکیل داد تا کنگره تحت کنترل اپوزیسیون را کم رنگ کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه گفت خواستار احیای فوری دموکراسی در ونزوئلاست و هشدار داد ایالات متحده ممکن است تدابیر دیگری برای اعمال فشار روی این کشور نفت‌خیز عضو اوپک اتخاذ کند.

چین از کشوهای دوست ونزوئلاست و محکومیت‌های گسترده از جانب آمریکا، اروپا و سایرین درباره شرایط این کشور را رد کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگو با همتای ونزوئلایی خود در حاشیه مجمع عمومی گفت دو کشور شراکت استراتژیک کاملی با یکدیگر دارند.

او گفت: سیاست چین در قبال ونزوئلا تغییر نخواهد کرد.

او تاکید کرد، چین همواره سیاست عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها را در پیش می‌گیرد و معتقد است دولت و مردم ونزوئلا قادرند از طریق مذاکره در یک چارچوب حقوقی و حفاظت از ثبات ملی مشکلاتشان را حل کنند.

وانگ یی گفت: جامعه بین‌المللی باید رویکردی منصفانه و هدفمند اتخاذ کند و نقش سازنده‌ای ایفا کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!