جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا مواضع ترامپ در سازمان ملل را غیرقابل قبول و مداخله‌جویانه خواند

کوبا ضمن محکوم کردن سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل درباره هاوانا به عنوان اظهاراتی توهین‌آمیز، غیرقابل قبول و مداخله‌جویانه، بار دیگر تاکید کرد که در مسائل ادعا شده درباره آسیب جسمی به دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا دخالت نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه تند وزارت خارجه کوبا پس از آن منتشر شد که هیئت‌های آمریکایی و کوبایی در واشنگتن دیدار و درباره روابط دوجانبه مذاکره کردند؛ این نخستین نشست میان واشنگتن و هاوانا در سطح مقامات عالی‌رتبه از زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.

نشست هیئت‌های آمریکایی و کوبایی درست در همان روزی برگزار شد که ترامپ در جریان سخنرانی‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، کوبا را فاسد و بی‌ثبات کننده خواند.

وی همچنین گفت: تا زمانی که کوبا اصلاحات اساسی انجام ندهد تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا را لغو نخواهد کرد.

این در حالی است که کوبا تاکید کرد، به شدت نسبت به اظهارات ترامپ و همچنین سیاست جدیدش درخصوص این جزیره اعتراض دارد.

وزارت خارجه کوبا در این بیانیه گفت: به دنبال اظهارات توهین‌آمیز، غیرقابل قبول و مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل آن هم در زمانی که کمیسیون دوجانبه واشنگتن – هاوانا نشستی برگزار کرده، هیئت کوبایی اعتراض جدی خود را مطرح کرد.

از زمانی که وزارت خارجه آمریکا در ماه گذشته میلادی اعلام کرد، پرسنلش در هاوانا دچار بیماری‌های جسمی شده‌اند روابط میان این دو کشور به شدت خدشه‌دار شده است.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرد که این علائم از ناشنوایی گرفته تا جراحات مغزی را شامل می‌شود و تعداد کل قربانیان به ۲۱ تن افزایش یافته که همه آنها به سفارت آمریکا در هاوانا مرتبط بوده‌اند البته چند مقام کانادایی نیز دچار چنین علائمی شده‌اند.

این در حالی است که کوبا هرگونه مداخله در این مساله را رد کرده و تاکید دارد که آمریکا نباید هاوانا را در این رابطه مقصر بداند.

در این بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است: کوبا هرگز مرتکب چنین اقداماتی نشده و نخواهد شد و هرگز اجازه نداده و نخواهد داد که طرف سومی از خاکش برای چنین اهدافی استفاده کند. مقامات کوبا تمایل خود را برای شفاف‌سازی این مساله نشان داده‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!