سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
شکایت مسافران آمریکایی کوبا از علائم "حمله به سلامت" مشابه دیپلمات‌های این کشور

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، تعدادی از شهروندان آمریکایی که سفر شخصی به کوبا داشته‌اند گفته‌اند علائمی مشابه با علائم دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در هاوانا که در چند ماه اخیر دچار آسیب‌های شنوایی و مغزی شدند را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را فاش نکرد گفت این سازمان نمی‌تواند ادعاهای آنها را به طور مستقیم بررسی کند اما مسافران آمریکایی باید هشدارهای صادر شده در جمعه گذشته درخصوص سفر به کوبا را مورد توجه قرار می‌دادند.

در این هشدار از آمریکایی‌ها خواسته شد تا به دلیل حملات توضیح داده نشده علیه سلامت پرسنل دیپلماتیک آمریکایی که باعث علائمی نظیر کاهش شنوایی، سرگیجه، خستگی و مشکلات شناختی شده است، از کوبا دور بمانند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته 15 دیپلمات کوبایی را در اعتراض به کوتاهی این کشور در حفاظت از پرسنل دیپلماتیک آمریکا در سفارتخانه این کشور در شهر هاوانا اخراج کرد.

کوبا هرگونه دست داشتن خود در این اتفاق را رد کرده و واشنگتن نیز مستقیما دولت هاوانا را مقصر این اتفاقات ندانسته است.

تاکنون نیز تحقیقات هیچگونه پاسخی درمورد چگونگی رخ دادن این حملات یا اینکه چه کسی مسئول آن بوده ارائه نکرده‌اند.

براساس هشدار وزارت خارجه آمریکا این حملات در اقامتگاه‌های دیپلماتیک و هتل‌های محل رفت و آمد شهروندان آمریکایی اتفاق افتاده‌اند.

شبکه سی‌بی‌اس نیوز نخستین بار گزارش داد که برخی شهروندان آمریکایی که به صورت شخصی به کوبا سفر کرده‌اند از علائمی مشابه دیپلمات‌های آمریکایی شکایت کردند.

روز جمعه سفارت آمریکا در شهر هاوانا دو هتل به نام‌های هتل "ناسیونال" و هتل "کاپری" را به عنوان محل‌های هدف قرار گرفتن پرسنل سفارت آمریکا در این حملات در ماه‌های گذشته شناسایی کرد و گفت: دولت آمریکا ممنوعیت‌هایی را نسبت به اسکان در این هتل‌ها اعلام کرده است.

مسئولان پذیرش این دو هتل در تماس‌های خبرگزاری رویترز گفتند که خبری از این محدودیت‌ها نشنیده‌اند و آمریکایی‌هایی را برای اقامت در آنها ثبت کرده‌اند و مدیران هتل‌ها نیز اظهارنظر نکرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی‌ به رویترز گفتند: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در زمره پرسنل سفارت این کشور که هدف این حملات قرار گرفته‌اند، بوده‌اند اما مشخص نیست که آیا صرفا این ماموران هدف واقعی حملات باشند چون علائم حملات کارمندانی را در دسته‌بندی‌های شغلی مختلف در برگرفته‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!