یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر برزیل در ایران بر گسترش همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد

سفیر برزیل در تهران روابط دو کشور در زمینه اقتصادی و سیاسی را مثبت خواند و گفت:‌ در این میان روابط فرهنگی کمرنگ‌تر بود و در حقیقت حلقه مفقوده روابط دو کشور بود که با برگزاری فستیوال‌هایی همچون هفته فیلم تلاش داریم که این روابط را گسترش دهیم.

رودریگو دی آزردو سانتوس در گفت‌وگو و با ایسنا در حاشیه افتتاح هفته فیلم برزیل که عصر روز شنبه در خانه هنرمندان تهران با حضور جمعی از سینماگران برجسته ایرانی و برزیلی برگزار شد تصریح کرد: دو ملت ایران و برزیل از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با یکدیگر دارند ولی با وجود این فاصله شباهت‌هایی نیز با یکدیگر دارند، از جمله این‌که دو کشور به فرهنگ علاقمند هستند و سال‌هاست در عرصه‌ سینما فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از سوی شهروندان ایرانی برای حضور در این نشست فرهنگی صورت گرفته بود گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که چنین استقبالی صورت بگیرد چراکه ایران سابقه زیادی در سینما دارد و مردم ایران به این موضوع علاقمند هستند.

سفیر برزیل در ایران گفت: لازم است مردم دو کشور هرچه بیش‌تر از فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آگاهی پیدا کنند و به طور قطع سینما در این زمینه بسیار موثر است چون می‌تواند بیش از هر کلمه و جمله دیگری با تصاویر، فرهنگ یک کشور را منعکس کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!