پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد دیلما روسف از سیاست های آمریکا و دولت فعلی برزیل در قبال ونزوئلا

تهران-ایرنا- «دیلما روسف» رئیس جمهوری سابق برزیل روز گذشته ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ژئوپلتیکی ونزوئلا از تهدیدهای امریکا علیه تمامیت ارضی و استقلال ونزوئلا انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تله سور، رئیس جمهوری پیشین برزیل همچنین از 'میشل تمر' رئیس جمهوری فعلی این کشور به دلیل فرمانبرداری از آمریکا در مورد موضع گیری ها در قبال ونزوئلا انتقاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: دولت میشل تمر به طور کامل موضع گیری نادرستی در قبال ونزوئلا دارد و این موضع گیری نه فقط به خاطر فشارهای دونالد ترامپ و مطیع بودن رئیس جمهوری فعلی برزیل از واشنگتن بلکه فراتر از ان به خاطر برگزاری رزمایش مشترک با امریکا در منطقه آمازون است.
روسف در ادامه ضمن غیردمکراتیک خواندن قصد آمریکا برای محاصره نظامی ونزوئلا، حمله واشنگتن به تمامیت ارضی و استقلال ونزوئلا را با حمایت آمریکا از عوامل مخالف در سوریه مقایسه کرد و گفت: مخالفان دولت در سوریه بودند که زمینه ایجاد سازمان های تروریستی همچون گروه داعش را فراهم کردند.
رئیس جمهوری سابق برزیل افزود: ونزوئلا کشور بسیار مهمی برای نظم ژئوپلتیک بین الملل محسوب می شود. ذخایر بزرگ نفتی ونزوئلا این کشور را به هدفی ویژه برای کشورهای امپریالیستی تبدیل کرده است.
روسف همچنین خوستار بازگشت لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری پیشین این کشور به عرصه سیاست برزیل شد. وی معتفد است که لولا داسیلوا همچنان محبوب ترین سیاستمدار این کشور است و برگزاری انتخابات آتی بدون حضور لولا داسیلوا مشروعیت ندارد.
لولا داسیلوا اوایل سال جاری میلادی به فساد مالی متهم شد که وی آن را رد کرده است. گفته می شود که لولا داسیلوا یک کاندیدای پرطرفدار برای انتخابات ریاست جمهوری آتی برزیل محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، این انتقاد رئیس جمهوری سابق برزیل از سیاست های آمریکا در قبال ونزوئلا در حالی مطرح شده است که بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز از تهدیدهای اخیر امریکا علیه کاراکاس به شدت انتقاد کرده و معتقدند دولت ترامپ به دنبال ایجاد بی ثباتی در آمریکای لاتین است. نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بارها از حمایت واشنگتن از مخالفان دولت ونزوئلا و قصدش برای به راه انداخن کودتا با هدف براندازی دولت مشروع کاراکاس سخن گفته است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!