یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تلاش ونزوئلا برای سروسامان دادن به وضعیت بدهی های خارجی خود

تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا به دنبال سروسامان دادن به وضعیت بدهی های خارجی خود، قصد دارد نشستی با صاحبان اوراق قرضه در تاریخ 13 نوامبر( 22 آبان) برگزار کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در همین راستا طارق العسیمی معاون خود را به سمت هدایت یک کمیسیون ریاست جمهوری مسئول ساماندهی به وضعیت بدهی های خارجی این کشور منصوب کرد.
العسیمی پس از این انتصاب گفت: ونزوئلا به الزاماتش در قبال کشورهای جهان به رغم مشکلات ایجاد شده در پی اعمال تحریم های دولت آمریکا علیه کاراکاس پاسخ داده و خواهد داد. ما یک فرایند مستقل را برای رسیدگی به بدهی هایمان با شفافیت آغاز خواهیم کرد.
این مقام ارشد ونزوئلا افزود: در نشست 13 نوامبر ما بر تعهداتمان برای پرداخت بدهی های خارجی تاکید دوباره خواهیم داشت. ما یک ساماندهی تمام عیار را آغاز می کنیم.
این اظهارات معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی مطرح شده است که مادورو نیز به مشکلات اقتصادی ایجاد شده در اقتصاد کشورش به دلیل اعمال تحریم ها که وضعیت نامساعد مالی در ونزوئلا را تشدید کرده، اشاره کرده است.
برخی تحلیلگران معتقدند که مشکلات مالی در اقتصاد ونزوئلا منجر به ایجاد مسایلی در ساماندهی وضعیت بدهی های خارجی این کشور می شود.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا در ماه‌های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.
با این حال مادورو تاکنون از استعفا خودداری و آمریکا و متحدانش را به تلاش برای کودتا و براندازی دولتش متهم کرده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!