شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبایی ها همزمان با اولین سالگرد درگذشت فیدل کاسترو، در انتخابات شهرداری ها شرکت می کنند

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: همزمان با اولین سالگرد درگذشت فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا، مردم این کشور فردا(یکشنبه) در حالی برای شرکت در انتخابت شهرداری ها به پای صندوق های رای گیری می روند که به نظر می رسد کوبا در ماههای آینده شرایط سیاسی جدیدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت: در حالی مردم کوبا اولین سالگرد درگذشت فیدل کاسترو رهبر انقلابی فقید این کشور را گرامی می دارند که کوبا در یک چرخه سیاسی قرار گرفته که در نهایت ممکن است به 60 سال حکومت برادران کاسترو پایان داده شود.
فیدل کاسترو که دهه ها با آمریکا مقابله کرده بود، در 25 نوامبر سال گذشته درگذشت. فیدل کاسترو که اواخر عمرش در انظار عمومی ظاهر نمی شد، سمت ریاست جمهوری کوبا را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرده بود.
روابط هاوانا- واشنگتن در حالی پیشتر در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا رو به احیا پیش رفته بود که دولت جدید آمریکا با هدایت دونالد ترامپ سیاست های خصمانه سال های گذشته کاخ سفید در قبال دولت و مردم کوبا را بار دیگر در دستور کار قرار داده که این اقدام موجب ایجاد تنش های دوباره در روابط دو کشور شده است.
تحلیلگران بر این باورند که از لحاظ سیاسی اکنون چرخه انتخاباتی در کوبا که از روز یکشنبه در این کشور آغاز و با انتخاب رئیس جمهوری جدید در اواخر فوریه سال آینده پایان می یابد، از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع از آن جهت با اهمیت است که به نظر می رسد دوران حکومت 60 ساله برادران کاسترو رو به پایان است چون رائول کاسترو اعلام کرده وی در پایان دو دوره ریاست جمهوری پیاپی از قدرت کناره گیری می کند. این انتقال قدرت همزمان با اینکه رائول کاسترو 86 ساله همچنان ریاست حزب کمونیست را بر عهده خواهد داشت، تدریجی خواهد بود.
در حالی مردم کوبا سالگرد درگذشت فیدل کاسترو را گرامی می دارند که بیشتر مردم این کشور احساس دلتنگی برای رهبر سابق این کشور دارند. 'رنه پرز' یک راننده تاکسی در هاوانا در مورد فیدل کاسترو گفت: وی بهترین رهبری بود که ما داشته ایم.
رائول کاسترو در حالی سال اینده از قدرت کناره گیری می کند که گمانه زنی های زیادی در مورد جانشینی وی وجود دارد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!