سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هاوانا: آمریکا به دنبال انجام فعالیت های خرابکارانه اینترنتی علیه کوبا است

تهران-ایرنا- کوبا به طور رسمی به اقدام جدید آمریکا در ایجاد 'گروه ضربت اینترنت کوبا' که به گفته هاوانا در راستای نقض استقلال کوبا و انجام فعالیت های خرابکارانه می باشد، اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در روز پنجشنبه، وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرده بود، تشکیلاتی را به نام 'نیروی ضربت اینترنت کوبا'، برای آنچه ارتقای جریان آزاد و غیر قابل کنترل اطلاعات در این کشور خواند، ایجاد کرده است. کوبا یکی از کشورهایی که سرعت اینترنت در آن بسیار کم است.
آمریکا اعلام کرده که این گروه راه های دسترسی گسترده به اینترنت و رسانه ها را در کوبا مورد بررسی قرار خواهد داد. قرار است اعضای این گروه ضربت با حضور مقامات دولتی و غیر دولتی برای اولین بار در تاریخ هفتم فوریه (18 بهمن) دیدار کنند.
در همین حال وزارت خارجه کوبا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه کوبا نوشته اعتراضی خود را به یک دیپلمات ارشد امریکا در هاوانا داده و در آن از دولت واشنگتن خواسته تا این گونه اقدامات خرابکارانه، مداخله جویانه و غیرقانونی را علیه کوبا متوقف کند. هاوانا همچنین از آمریکا خواست به تمامیت ارضی و استقلال کوبا احترام بگذارد.
به گزارش ایرنا، به رغم اقدامات دولت کوبا برای دسترسی اینترنت برای مردم این کشور، بیشتر مردم نمی توانند اینترنت را در گوشی های همراه شان داشته باشند.
دولت هاوانا اعلام کرده به دلیل هزینه های بالا در روند توسعه تاسیسات زیربنایی این نوع شبکه های اینترنتی کند بوده است. دولت کوبا محاصره اقتصادی اعمال شده توسط آمریکا را یکی از عوامل این روند کند معرفی کرده است.
روابط آمریکا- کوبا از زمان حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا تیره و تار شده است.

(منبع: حبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!