پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تیلرسون: آمریکا از شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر ونزوئلا ناراحت است

تهران- ایرنا - رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته ( سه شنبه) با قدردانی از کمک های کلمبیا در مورد «بحران انسانی» در ونزوئلا گفت: آمریکا از شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر ونزوئلا ناراحت است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا تصریح کرد که دو طرف مذاکرات فشرده ای در مورد چگونگی کمک به مردم ونزوئلا به ویژه از طریق سازمان های چند ملیتی از جمله سازمان کشورهای قاره آمریکا داشتند.
تیلرسون افزود: تنهاد هدف ما این است که ونزوئلا به اجرای قانون اساسی خود و برگزاری انتخابات آزاد و سالم بازگردد. همه ما بابت آنچه در حال رخ دادن در ونزوئلا است، غمگین هستیم.
وزیر امور خارجه آمریکا ناراحتی خود را به دلیل وجود شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا ابراز کرد. این در حالی است که به دلیل این شرایط نامساعد هزاران شهروند ونزوئلا به کلمبیا، شیلی و دیگر کشورهای همسایه گریخته اند.
رئیس جمهوری کلمبیا نیز تصریح کرد که شهروندان ونزوئلایی که روزانه حدود 30 هزار نفر از آنها از مرز با کلمبیا برای خرید مواد غذایی و اقلام اولیه وارد کلمبیا می شوند، رنج های زیادی می برند.
تیلرسون همچنین در این کنفرانس خبری از اقدامات کلمبیا در مقابله با قاچاق مواد مخدر تقدیر کرد و گفت: ما به همکاری مان با کلمبیا در مقابله با قاچاق مواد مخدر ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، شبکه تله سور نیز گزارش داد که رئیس جمهوری کلمبیا در این کنفرانس خبری گفت که کشورش در مخالفت با دولت ونزوئلا و انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور نظر یکسانی با واشنگتن دارد.
وی تاکید کرد، کشورهای عضو گروه لیما- برزیل، کانادا، کلمبیا، مکزیک و چند کشور آمریکای لاتین- انتخابات ریاست جمهوری آتی ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!