یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رایزنی‌های وزیر دادگستری کشورمان با وزیر امور خارجه ونزوئلا در ژنو

سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری کشورمان که برای شرکت و سخنرانی در نشست عالیرتبه سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر در راس هیاتی عازم ژنو شده است، با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایسنا، آوایی در این دیدار با اشاره به وجود مشترکات فراوان بین دو کشور از جمله استقلال، مخالفت با یکجانبه گرایی و استفاده ابزاری از حقوق بشر، از تلاش های ونزوئلا به عنوان رییس جنبش عدم تعهد در دفاع از مواضع این جنبش قدردانی و ابراز امیدواری کرد که همکاری های ایران و ونزوئلا در مقابله با یکجانبه گرایی تداوم یابد.

وزیر دادگستری افزود: علیرغم تمامی فشارها و دشمنی ها و تحریم ها علیه ملت ایران، اعتماد به نفس در مردم تقویت شد که موجب شکوفایی استعدادهای ملت و پیشرفت های عظیم علمی و صنعتی شده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با اشاره به روابط حسنه و برادرانه موجود فیمابین دو کشور، گفت: آمریکا چالش های متعددی را فراروی کشورهایی قرار می دهد که سعی می کنند مستقل باشند.

جرج آریزا ضمن انتقاد از دشمنی های آمریکا با کشورش، افزود: این کشور با سوءاستفاده از افکار عمومی و رسانه ها، از هم اکنون اعلام کرده که نتیجه انتخابات دو ماه دیگر ریاست جمهوری در ونزوئلا را نمی پذیرد.

وی ضمن حمایت از مواضع منطقه ای و بین المللی ایران بر ضرورت تداوم رایزنی ها و تعاملات تاکید کرد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!