پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا و عربستان بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند

تهران- ایرنا- وزیران خارجه کوبا و عربستان بر گسترش روابط دوجانبه و افزایش سرمایه گذاری های ریاض در کوبا تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای هرالد تریبیون آمریکای لاتین، توافق 'برونو رودریگز' و 'عادل الجبیر' وزرای خارجه کوبا و عربستان پس از آن صورت گرفت که اولین سفر یک وزیر خارجه کشور عربستان به این کشور آمریکای لاتین توسط عادل الجبیر انجام شد.


وزیر خارجه کوبا پس از استقبال از همتای عربستانی خود در هاوانا اعلام کرد که وی مطمئن است اولین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان به کوبا به حرکت بیشتر در مسیر گسترش روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.
وزیر خارجه کوبا طی دیدار با همتای عربستانی خود حمایت کشورش را از صلح و پیشرفت ها در منطقه خاورمیانه اعلام کرد.
عادل الجبیر نیز در این دیدار سلام پادشاه و ولیعهد این کشور به رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا را به برونو رودریگز ابلاغ کرد. وی اعلام کرد که کشورش از سرمایه گذاری های بیشتر در کوبا و همکاری ها با هاوانا در حوزه های مختلف از جمله مسائل مربوط به اوضاع بین المللی حمایت می کند.
سفر وزیر خارجه عربستان به کوبا در حالی انجام گرفت که 11 ماه پیش ریکاردو کابریساس معاون رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد کوبا برای دیدار با مقامات ریاض به جده سفر کرده بود. کابریساس پیشتر اعلام کرده بود که هاوانا تمایل به گسترش روابط با ریاض به ویژه در حوزه اقتصادی دارد. روز گذشته کابریساس با عادل الجبیر نیز دیدار و دو طرف بر افزایش سطح روابط دوجانبه در بخش های مختلف تاکید کردند.
در بخش اقتصادی، کوبا و صندوق توسعه عربستان دو توافق نامه امضا کردند که یکی به ارزش 50 میلیون دلار مربوط به صادرات کالاهای عربستان به کوبا و دیگری به ارزش 29.1 میلیون دلار برای بودجه رسانی ایجاد تاسیسات هیدرولیکی بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!