شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رهبران سابق فارک کلمبیا در دادگاه حاضر شدند


رهبران سابق "نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا" موسوم به فارک برای نخستین بار در دادگاه ویژه جدید صلح حاضر شده تا به اتهامات علیه خود درباره ارتکاب جرایم جنگی در جریان پنج دهه درگیری خشونت آمیز در این کشور آمریکای لاتین، پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو لاندونو، یکی از رهبران سابق فارک در این جلسه که روز جمعه برگزار شد، گفت:‌ من به درخواست شما اینجا هستم. ما اینجاییم چون در هاوانا موفق شدیم تا با کمک یکدیگر به توافق برسیم و به درگیری ها در کلمبیا پایان دهیم.

جلسه استماع برای پرونده شماره 001 سه ساعت به طول انجامید و تنها با حضور سه تن از 31 تن از رهبران سابق فارک که به این جلسه احضار شده بودند، برگزار شد. وکلای مابقی رهبران سابق فارک در این جلسه حضور داشتند.

زئفکسیس ارناندز، یکی دیگر از رهبران سابق فارک که از طریق تلویزیون به صورت زنده از بازداشتگاهش در این جلسه دادگاهی حاضر شد، گفت: بازداشت من غیرقانونی است.

وی به اتهام مربوط به قاچاق کوکائین از کلمبیا به داخل آمریکا در بازداشت به سر می برد.

این دادگاه طبق توافق صلح میان دولت بوگوتا و فارک در هاوانا برگزار شده است.

در نخستین جلسه دادگاه به پرونده مربوط به آدم ربایی ها توسط فارک در سال های 1993 تا 2012 رسیدگی می شود. آدم ربایی یکی از اقدامات رایج از سوی چریک های فارک برای به دست آوردن پول از طریق باج گیری بوده است.

قربانیان این اقدام از اشخاص برجسته سیاسی بوده‌اند.

گزارش دادستانی به صورت عمومی منتشر نشده اما رادیو BLU کلمبیا یک کپی از گزارش را در اختیار دارد که در آن مشخص شده بیش از 8000 تن قربانی آدم ربایی از سوی چریک های فارک شده‌اند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!