پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
یمنی‌ها به دخالت آمریکا در ونزوئلا اعتراض کردند

بدنبال دخالت‌های کاخ سفید در امور داخلی ونزوئلا، شماری از مردم یمن امروز(جمعه) با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در صنعا، با انتشار بیانیه ای به اقدامات واشنگتن اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره، معترضان همچنین در این تجمع، ضمن اعلام همبستگی خود با ونزوئلا، مخالفت خود را با روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
'فهمی الیوسفی' معاون وزیر اطلاعات یمن در مورد این تجمع گفت: مردم یمن هرگونه اقدام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.
در بخشی از بیانیه معترضان آمده است: مردم یمن از هر بخش و گروهی مخالفت خود با استکبار جهانی آمریکا و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه اعلام می‌کنند و از دیگر کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل، آرژانتین و شیلی می‌خواهیم به مقاومت خود در مقابل سیاست‌های زورگویانه امریکا ایستادگی کنند.
«دلسی رودریگوئز» معاون رئیس‌ جمهوری ونزوئلا گفت: امروز ونزوئلا در دورانی خاص قرار دارد چون قربانی تهاجم چند جانبه آمریکا شده است.
وی که برای دیدار با مقامات روس به مسکو سفر کرده، افزود: با وجود این وضعیت، زمینه‌هایی را برای یافتن راه های همکاری داریم.
رودریگوئز همچنین از قصد ونزوئلا برای توسعه روابط کاراکاس با مسکو خبر داد.
به گزارش ایرنا، 'خوان گوایدو' رئیس مجمع ملی ونزوئلا روز 28 ماه ژانویه (هشت بهمن ماه) خود را رئیس جمهوری موقت اعلام کرد و بلافاصله ترامپ او را به رسمیت شناخت.
گوایدو هیچ یک از عناصر قدرت را در اختیار ندارد و ارتش و دیوان عالی قضایی ونزوئلا از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت می کنند.
بیش از 60 کشور جهان با تشکیل گروه حامیان قوانین بین المللی و منشور ملل متحد با هرگونه دخالت در امور داخلی کشورها از جمله ونزوئلا مخالفت کرده اند.
روسیه، چین و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند و خواستار پایان یافتن مداخله آمریکا در امور داخلی یک کشور مستقل دیگر در جهان شده اند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!