سه شنبه, ۳۰ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
واشنگتن در پشت پرده به رسمیت شناختن نماینده مخالفان ونزوئلا در OAS است

وزیر خارجه کوبا، واشنگتن را متهم کرد که در به رسمیت شناخته شدن نماینده مخالفان دولت ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی نقش داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کوبا، آمریکا را به دست داشتن در به رسمیت شناخته شدن نماینده مخالفان ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) متهم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا اقدام اخیر سازمان کشورهای آمریکایی مبنی بر به رسمیت شناختن «گوستاو تاره» به عنوان نماینده ونزوئلا در این سازمان را محکوم کرد. وزارت خارجه ونزوئلا دیروز سه شنبه اعلام کرد که کاراکاس هر گونه تصمیمی که نماینده جدید اتخاذ کند را نادیده می‌گیرد.

رودریگز در پیامی که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد نوشت: «جایگزین کردن نماینده یکی از کشورهای عضو بدون درخواست آن کشور و با توجه به قصد قبلی این کشور مبنی بر ترک سازمان، نقض غیر مستقیم روش‌های معمول سازمان کشورهای آمریکایی است که طبق دستور آمریکا صورت گرفته است.»

وزارت خارجه ونزوئلا هم به نوبه خود این تصمیم سازمان کشورهای آمریکایی را محکوم و آن را تخلفی بزرگ، فسا و اعمال فشار بر کشورهای عضو دانست تا به این وسیله برنامه واشنگتن اجرایی شود. وزارت خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرده است که کاراکاس قصد دارد روز بیست و هفتم آوریل از سازمان یاد شده خارج شود.

دیروز (سه شنبه) سازمان کشورهای آمریکای لاتین قطعنامه ای را که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا تنظیم کرد را با ۱۸ رای مثبت، نه رای مخالف و شش رای ممتنع تصویب کرد که تاره را به عنوان نماینده ونزوئلا در این سازمان به رسمیت می شناسد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!