پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
«گوایدو» خواستار قیام ارتش ونزوئلا علیه «مادورو» شد

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خواستار قیام ارتش این کشور علیه «نیکلاس مادور» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که از حمایت آمریکا برخوردار است با انتشار یک فیلم ویدئویی خواستار قیام ارتش علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور شد.

وی همچنین خواستار برگزاری اعتراضات گسترده برای عزل رئیس‌جمهور قانونی این کشور شد.

گوایدو در تلاش است تا با برگزاری اعتراضات خیابانی بر دولت مادورو فشار وارد کند و ادعا کرده است این اعتراضات بزرگترین اعتراضات در تاریخ ونزوئلا خواهد بود.

در همین رابطه وی از مردم خواسته برای برگزاری بزرگترین تظاهرات ضد دولتی تاریخ این کشور، در نخستین روز از ماه میلادی می (۱۱ اردیبهشت) به خیابان‌ها بیایند.

وی مدعی شد که این اقدام با هدف پایان دادن به سوء‌استفاده دولت کاراکاس انجام می‌شود!

هنوز مشخص نیست که نقطه پایانی این تظاهرات کجا خواهد بود؛ اما به ادعای برخی، هدف تجمع در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری «میرافلورس» عنوان می‌شود.

گفتنی است در روز ۳ بهمن، خوان گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا، با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت نیکلاس مادورو را زیر سوال برد و عنوان ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین را از وی غصب کرد.

آمریکا همچنین ارتش ونزوئلا را به خیانت علیه مادورو ترغیب می‌کند حال آنکه روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت، درباره هرگونه مداخله نظامی برای براندازی دولت مشروع کاراکاس، هشدار داده‌اند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!