جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بحران دفن اجساد جان‌باختگان کرونا در اکوادور

پلیس اکوادور اعلام کرد که حدود ۸۰۰ جسد را در هفته‌های اخیر از منازل مسکونی در شهر بندری گوایاکیول کانون شیوع کرونا جمع‌آوری کرده است.

تهران–ایرنا– به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، کارگران سردخانه این شهر دیگر قادر به مدیریت اجساد نیستند و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، رهاشدن اجساد در کف خیابان‌های شهر را نشان می‌دهد.  

«جورج واتد» رئیس تیمی از نیروهای پلیس و نظامیان که برای کمک به رفع بی‌نظمی حاصل از شیوع کرونا در اکوادور تشکیل شده، در ابتدا گفت: تعداد اجسادی که نیروی اقدام مشترک از منازل مردم جمع آوری کرده از ۷۰۰ نفر فراتر رفته است.
وی سپس در پیامی توئیتری اعلام کرد که طی سه هفته گذشته، نیروی اقدام مشترک ۷۷۱ جسد را از منازل و ۶۳۱ جسد دیگر را از بیمارستان‌هایی که سردخانه‌هایشان پر شده، تحویل گرفته است.
وی به علت مرگ جان باختگان که ۶۰۰ نفرشان توسط مقام‌های مربوطه دفن شده‌اند، اشاره‌ای نکرد.
اولین مورد ابتلا به کرونا در اکوادور ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند ۹۸) تائید شد و از آن زمان به بعد ۷ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است.
براساس اعلام دولت ملی اکوادور، بیش از ۷۰ درصد از مبتلایان به استان ساحلی گوایاس تعلق دارد که ۴ هزار نفرشان در شهر گوایاکیول مرکز این استان مبتلا شده اند.
پلیس و ارتش اکوادور سه هفته پس از اختلال در عملکرد سردخانه گوایاکیول که باعث تاخیر در خدمات پزشکی قانونی شد، شروع به خارج کردن اجساد از منازل مسکونی کردند.
ساکنان شهر گوایاکیول با انتشار فیلم‌هایی از اجساد رهاشده در خیابان‌ها در شبکه‌های اجتماعی، خواستار کمک برای دفن اعضای خانواده‌های خود شدند.
باتوجه به ناتوانی خانواده‌ها در دفن اجساد به دلایل مختلفی چون مسائل مالی، دولت اکوادور مسئولیت دفن اجساد مبتلایان به کرونا را برعهده گرفته است.

دولت اکوادور وضعیت فوق العاده اعلام و به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری، منع رفت و آمده شبانه برقرار کرده است.
رسانه‌های آمریکای لاتین گزارش داده‌اند، مبتلایان کرونا در این منطقه همچنان رو به افزایش است و بسیاری انتظار دارند با توجه به شرایط دولت‌ها و نبود امکانات، شمار فوت شدگان بیشتر شود.

آمریکای لاتین که حدود ۸.۵ درصد (بیش از ۶۰۰ میلیون نفر) کل جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، از اقتصاد متزلزلی برخوردار است و ظرفیت و توان لازم برای مقابله با چالش‌های بزرگ را ندارد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!