جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تحریم کارخانجات و اشخاص حقیقی مکزیک به دلیل ارتباط با تجارت نفتی ونزوئلا

آمریکا چند کارخانه و اشخاص حقیقی مکزیکی را بابت ارتباط با تجارت نفت ونزوئلا تحریم کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا کمپانی مکزیکی لیبره آبوردو را به اتهام کمک به ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریم‌هایی را علیه سه فرد حقیقی، هشت کمپانی و دو نفتکش در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با یک شبکه دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه دولت کاراکاس وضع کرده است.

الکس ساب، متحد نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا که در "کیپ ورد" دستگیر شد، به دولت کمک می‌کرد تا مواد غذایی خریداری کند و در سال ۲۰۱۹ مورد تحریم قرار گرفت و در دادگاهی در آمریکا در ارتباط با برنامه غذایی دولت مادورو به پولشویی و توطئه متهم شد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته، شرکت لیبره آبوردو که برنامه نفت در برابر غذا را پوشش می‌دهد، میلیون‌ها دلار از بودجه‌ای را که برای کمک‌های بشردوستانه در نظر گرفته شده بود، بلوکه کرده و هنوز نتوانسته به تعهدات غذایی خود به مردم ونزوئلا جامه عمل بپوشاند.

در همین حال، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا خطاب به همتای آمریکای خود در توئیتر گفت: آنها می‌خواهند ما نتوانیم نفت خود را ارسال صادر کنیم. این مساله باعث شده تا مردم کشورم بدون غذا، دارو یا بنزین بمانند. اقدامات و تحریم‌های شما جنایتکارانه است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!