پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر خارجه ونزوئلا: وجوه پرداختی برای خرید واکسن کرونا مسدود شد

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد که بخشهایی از وجوه پرداختی این کشور برای خرید واکسن کرونا از طرح کوواکس مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «خورخه آریاسا» وزیر خارجه ونزوئلا شامگاه پنج شنبه به وقت محلی در پیامی در توئیتر از مسدود شدن وجوه پرداختی این کشور برای خرید واکسن کرونا از طرح کوواکس خبر داد.

وی در پیام خود نوشت: «ونزوئلا تمام تعهدات (مالی) خود طبق سازوکار کوواکس برای دریافت واکسن را پرداخت کرده است. با این حال، بانک خودسرانه آخرین وجوه مالی (پرداختی) را مسدود کرده و (اعلام کرده) این وجوه در دست بررسی هستند».

این دیپلمات بلندپایه ونزوئلا نامه برنامه جهانی کوواکس خطاب به «هکتور روزالس» نماینده دائم کاراکاس نزد سازمان ملل متحد را به این پیام توئیتری ضمیمه کرد. در این نامه آمده است که چهار پرداخت مالی با مجموع ۴.۶ میلیون دلار مسدود شده است. این نامه همچنین نشان می‌دهد که این کشور آمریکای لاتین در مجموع ۱۲ پرداخت انجام داده که بالغ بر مبلغی بیش از ۱۱۰ میلیون دلار می‌شود.

ونزوئلا در حال حاضر برای تأمین واکسن موردنیاز خود به منابع بین‌المللی متعددی از جمله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و آسترازنکای عرضه شده از طریق طرح کوواکس وابسته است.

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از «خوآن گوایدو» سرکرده شورشیان ونزوئلا و براندازی دولت قانونی «نیکلاس مادورو» همچنان به اعمال فشارهای همه جانبه از جمله وضع تحریم‌های ظالمانه علیه این کشور آمریکای لاتین ادامه می‌دهد.

با این حال، وزیر خارجه ونزوئلا می‌گوید که این کشور آمریکای لاتین به رغم تحریم‌ها و اقدامات آمریکا، به توسعه سیاسی خود ادامه می‌دهد.

به گفته آریاسا، «رفتار آمریکا و اتحادیه اروپا با دولت کاراکاس، بر مبنای دروغ‌های ایدئولوژیک است. ونزوئلا هرگز دیگر اعضای جامعه بین‌الملل را تهدید نمی‌کند حال آنکه واشنگتن در توجیه سیاست تحریم‌های یک جانبه، از دولت کاراکاس به عنوان یک تهدید فوق‌العاده نام می‌برد».

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!