جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا تحریم‌های ونزوئلا را کاهش داد

آمریکا روز دوشنبه با کاهش تحریم‌های وضع شده علیه ونزوئلا در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق این کشور، به شرکت‌های خارجی اجازه داد به ونزوئلا گاز صادر کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از "واشنگتن پست"، به عنوان بخشی از این کاهش تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی می‌توانند به ونزوئلا گاز پروپان صادر کنند. کمبود این گاز در ونزوئلا باعث شده است تا مردم این کشور با استفاده از چوب و زغال به پخت و پز بپردازند.  
تغییر سیاست دولت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا در مقابل ونزوئلا در حالی انجام می‌شود که دولت نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا با ورود کمک‌های خارجی به این کشور موافقت کرده و اقدامات دیگری برای بهبود روابط با آمریکا برداشته است.  
براساس قانون جدید وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت‌های غیر آمریکایی می‌توانند بدون اینکه شامل تحریم‌های ثانویه آمریکا شوند به ونزوئلا گاز مایع صادر کنند. لغو این تحریم‌ها تا یک سال اعتبار دارد.  
دولت آمریکا از ۲۰ سال پیش تاکنون مجموعه کاملی از سخت‌ترین تحریم‌های رسانه‌ای، جغرافیایی و اقتصادی را با هدف بی‌اعتبار کردن ونزوئلا و چیره شدن بر این کشور آمریکای لاتین اعمال کرده است؛ محرومیت‌های جدی که از دوران ریاست جمهوری «هوگو چاوز» کلید خورده و تاکنون در دوران ریاست جمهوری «مادورو» همچنان ادامه دارد.  
تحریم‌های یکجانبه آمریکا در دوران دولت‌های «جورج دبلیو بوش» و «باراک اوباما» عموما در حوزه خرید سلاح و در مورد مقام‌های دولتی متمرکز بود؛ معرفی ونزوئلا به عنوان «تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا» از تلاش‌های دولتمردان کاخ سفید در این مدت بود.  
دولت ترامپ به خصوص به منظور سرنگونی مادورو، رییس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا از قدرت، در قبال تجارت با این کشور سخت گیری شدیدی نشان داد. پس از سال‌ها قطع تقریبا همه منابع درآمد ونزوئلا که زمانی ثروتمندترین کشور قاره بود، مادورو همچنان در قدرت مانده و قربانیان واقعی تحریم‌ها، شهروندان ونزوئلایی هستند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!