جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا و کانادا شماری از مقامات نیکاراگوئه را در فهرست تحریم قرار دادند

آمریکا و کانادا بامداد یکشنبه برخی مقامات نیکاراگوئه را به دلیل آنچه که سرکوب اعتراضات داخلی در این کشور خواندند، در فهرست تحریم های خود قرار دادند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا و کانادا بامداد یکشنبه برخی مقامات نیکاراگوئه را به دلیل آنچه که سرکوب اعتراضات داخلی در این کشور خواندند، در فهرست تحریم های خود قرار دادند.

به گزارش رویترز، بر اساس بیانیه صندوق خزانه داری آمریکا، چهار مقام نیکاراگوئه از جمله «گوستاو پوراس» رئیس مجمع ملی، «خوزه کاستیلو» مدیر مؤسسه ارتباطات، «سونیا کاسترو» وزیر سلامت و «اوسکار موجیکا» وزیر حمل و نقل در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

به دنبال اعمال این تحریم‌ها، کلیه دارایی‌های این افراد در آمریکا مصادره خواهد شد.

کانادا نیز در کنار آمریکا اعلام کرد که اعضای کلیدی دولت نیکاراگوئه را مورد تحریم قرار داده است اما هیچ اشاره‌ای به نام این افراد نکرد.

دولت آمریکا پیش از این نیز شش نفر از مقامات دولت نیکاراگوئه را مورد تحریم قرار داده بود.

سالهاست که دولت آمریکا تلاش کرده تا دولت رسمی نیکاراگوئه را سرنگون کند و دولت دست نشانده خود را بر سر کار آورد.

واشنگتن از دیرباز، آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می داند و بطور مستقیم و غیر مستقیم از طریق جذب مزدور، یا جنگ های داخلی و جنگ اقتصادی، در امور داخلی این کشورها دخالت می کند.

«سیگال ماندلکر» دبیر خزانه داری آمریکا در اطلاعات مالی و تروریسم می‌گوید؛ آمریکا بارها با ارسال پیام به «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری و حلقه نزدیک وی متذکر شده که واشنگتن در کنار مردم نیکاراگوئه برای تحقق اصلاحات و بازگشت دموکراسی ایستادگی می‌کند.

«کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا نیز گفت: نقض حقوق بشر در نیکاراگوئه نمی‌تواند بدون مجازات ادامه یابد.

فریلند در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد؛ دولت نیکاراگوئه باید برای اقدام خود پاسخگو باشد و باید از طریق گفت وگوی واقعی با گروه‌های مخالف، بحران کنونی را پایان دهد.

نیکاراگوئه یکی از فقیرترین کشورها در نیمکره غربی است.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!