سه شنبه, ۲۳ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو: آمریکا قدرت مردم ونزوئلا را درک نکرده است
رئیس‌جمهوری ونزوئلا ضمن اشاره به ناکامی طرح‌های آمریکا علیه کشورش تصریح کرد: واشنگتن قدرت مردم ونزوئلا را درک نکرده است.
 
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، "نیکلاس مادورو "روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی سالیانه خود ضمن تشریح وضعیت اقتصادی و سیاسی ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ میلادی برای مردم این کشور عنوان کرد که آمریکا در تلاشش برای از بین بردن عزم انقلابی ونزوئلا شکست خورده است.

وی ضمن اشاره به تلاش های واشنگتن برای تشدید محاصره اقتصادی ونزوئلا و افزایش فشارها افزود: طرح برنامه‌ریزی شده نهایی آمریکا علیه ونزوئلا ناکام ماند ...

مادورو افزود: آنها (آمریکایی ها) تلاش کرده اند ما را از لحاظ اقتصادی تسلیم کنند. ما از مردم به خاطر مقاومت شان در برابر بحران اقتصادی در کشور قدردانی می کنیم. آمریکایی ها در محاسبات خود یک عامل را در نظر نگرفتند و آن "قدرت مردم" بود.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه به انتقال کمک های بشردوستانه از کلمبیا اشاره کرد که توطئه ای پشت آن بود و مخالفان راست افراطی در کلمبیا تلاش کردند از این طریق به دولت کاراکاس حمله کنند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ در مسند ریاست جمهوری آمریکا با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال اخیر توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند. شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور به شدت سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شد.

آمریکا پس از مراسم تحلیف نیکولاس مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.
پس از آنکه «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت. بیش از ۵۰ کشور دیگر با پیروی از آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

در این میان، آمریکا تلاش کرده از شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا در راستای پیشبرد اهداف سیاسی خود سوءاستفاده کند. البته راهبرد کاخ سفید تاکنون در ونزوئلا موفق نبوده و به نظر می‌رسد دولت ترامپ که از خوان گوایدو رهبر مخالفان و دیگر مقام‌های ضددولتی در ونزوئلا ناامید شده، به دنبال سیاست‌های جدید در این کشور منطقه آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۰ باشد.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!