پنجشنبه, ۲۵ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رکورد رئیس‌جمهور شیلی در نامحبوبی!
اعتراضات و آشوب‌هایی که از ماه اکتبر شیلی را رد بر گرفته محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور را به ۱۰ درصد رساند.
 
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه "کادم" (Cadem) نشان داد که پس از سه ماه اعتراضات که شدیدا شیلی، ثروتمندترین کشور آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار داد، میزان محبوبیت رئیس جمهور این کشور به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۰ درصد و میزان نارضایتی از وی به ۸۲ درصد رسیده و وجهه بین المللی شیلی به عنوان "بهشتی در یک منطقه آشوب‌زده" خدشه‌دار شود.

اپوزیسیون شیلی مدعی است که این آمار پاسخی به ناکامی پینرا در عمل به سه وعده اصلی انتخاباتی خود یعنی رشد اقتصادی، ایجاد شغل و امنیت است.

آلوارو الیزالده، رهبر حزب سوسیالیست شیلی گفت: از نظر رشد اقتصادی شاهد بودیم که آمار حتی پیش از آغاز اعتراضات در تاریخ ۱۸ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی نیز بسیار بد بود.حوزه‌هایی وجود داشت که در آنها نرخ بیکاری بسیار افزایش یافته و اقدامات امنیتی نیز در رابطه با مبارزه با جنایت بسیار ضعیف عمل می‌کرد و این مساله به دنبال اتفاقات ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده بود.

موضوعاتی چون اختیارات و رهبری جزو بیشترین سوالاتی هستند که از پینرا در نظرسنجی‌های سراسری پرسیده شده است. برخی کارشناسان می‌گویند این فاکتورها با درک عمومی مبنی بر اینکه اقداماتی که دولت پینرا در دوران بحران اتخاذ کرده، کافی نبوده، ترکیب شده است.

پایگاه نظرسنجی Ipsos اخیرا میزان محبوبیت ۱۴ رهبر در آمریکای لاتین را ارزیابی کرده بود. پینرا با ۶۸ درصد محبوبیت بهترین رئیس جمهور در آمریکای لاتین بود اما پس از اعتراضات محبوبیت وی به ۳۲ درصد کاهش یافت و وی در جایگاه هفتم قرار گرفت.

 
 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!