سه شنبه, ۱۶ آوریل ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تمدید قرنطینه سراسری در ونزوئلا

دولت ونزوئلا طرح قرنطینه سراسری این کشور را برای جلوگیری از شیوع کرونا برای ۳۰ روز دیگر تمدید کرد.

تهران-ایرنا- به گزارس خبرگزاری آسوشیتدپرس از کاراکاس، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که قرنطینه سراسری برای یک ماه دیگر تمدید می‌شود تا شیوع کرونا در این کشور مهار شود.

این مسئله در حالی از سوی مادورو مطرح شد که روز گذشته چهارمین محموله اقلام پزشکی از سوی چین وارد کاراکاس شد.

ونزوئلا در حالی مدتهاست با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا روبرو بوده اما آمار مبتلایان و قربانیان ناشی از کرونا در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر کم بوده است.

براساس جدیدترین آمارهای اعلام شده، تاکنون ۱۷۵ مورد ابتلا به کرونا در ونزوئلا تایید شده که ۹ مورد  فوتی داشته است. این در حالی است که بالاترین آمار آمریکای لاتین را برزیل در اختیار دارد که تاکنون نزدیک به ۲۱ هزار نفر مبتلا و ۱۱۴۱ فوتی داشته است.

زمانیکه اولین موارد ابتلا به کرونا در ونزوئلا اعلام شد، مقامات دولتی به سرعت به شهروندان این کشور اعلام کردند در خانه‌های خود بمانند، مدارس تعطیل و پروازهای بین‌المللی نیز تعلیق شدند.

نیکلاس مادورو ضمن اعلام اینکه تدابیر گسترده‌ای برای مهار کرونا در ونزوئلا اتخاذ شده، عنوان کرد که در حال حاضر بزرگترین تهدید در مورد شیوع کرونا از سوی هزاران مهاجری است که در حال بازگشت به این کشور هستند.

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!