جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
بولیوی بر نقش بریکس در رفع چالش های منطقه تاکید کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مقامات دولتی بولیوی معتقدند بسیاری از مقامات کشورهای آمریکای لاتین، نقش و جایگاه کشور‌های بریکس را در رفع چالش‌های آفریقا و جهان بسیار تاثیر گذار می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از ژوهانسبورگ، سوزانا گالگوئیلوس- کاپوتی کنسول افتخاری بولیوی گفت" کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) با توجه به وظایف و مسئولیت‌های محوله، امید و انتظارات فراوانی از این بلوک در رفع چالش‌های اقتصادی منطقه دارند.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های این گروه افزود، کشورهای آمریکای جنوبی معتقدند بریکس می‌تواند به منظور رعایت حقوق و نقش کشورهای کوچکتر مانع از انحصاری طلبی کشورهای بزرگ در حوزه فعالیت‌های اقتصادی شود.
کاپوتی، حرکت کشورهای بریکس را رو به جلو و دارای سیاست و راهبردی روشن در همکاری و اجرای طرح‌های زیرساختی منطقه توصیف کرد.
وی با تاکید بر نقش کشورهای عضو بریکس خواستار تلاش‌های این بلوک برای اجرای مدیریت صحیح، ریشه کن کردن فقر و اجرای عدالت در نظام تجاری شد.
به گفته کنسول افتخاری بولیوی، بانک جدید توسعه که از بازوهای توانمند مالی بریکس به شمار می‌رود توانایی و ظرفیت کمک به توسعه و اجرای طرح‌های اجرایی در حوزه راه آهن، بنادر، جاده و احداث نیروگاههای برق را دارد.
مسئولان این بانک به منظور تجهیز منابع برای اجرای طرح‌های توسعه پایدار و زیرساختی، مهمترین راهبردهای سال‌های ۲۰۱۷ - ۲۰۲۱ را منتشر کردند.
مقامات بانک جدید توسعه بریکس به دور از سیاست‌های منسوخ و کهنه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به راه‌ها و روش‌های جدیدی برای تامین منابع مالی نیازمندند.

(منبع: خبرگزاری صدا وسیما)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!