دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس‌جمهور برکنار شده برزیل اتهامات علیه داسیلوا را سیاسی می‌داند

دیلما روسف، رئیس جمهور برکنار شده برزیل گفته که اتهامات علیه لولا داسیلوا سیاسی است و هدف از آن ممانعت از حضور داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی است.

به گزارش ایسنا، دیلما روسف، در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت، هیچ کسی با میشل تامر، رئیس جمهوری برای رای دادن علیه ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل متحد نیست. انتخابات 2018 یک معماست. آنها هیچ کاندیدایی برای رو در رو شدن با لولاداسیلوا ندارند. شما نمی‌دانید نتیجه چه می‌شود اما آنها می‌دانند که مردم از دستاوردهای داسیلوا در دوران ریاست جمهوری‌اش باخبر هستند. آنها می‌خواهند او را از حضور در این انتخابات بازدارند.

لولا داسیلوا در دوران ریاست جمهوری خود توانست با اجرای سیاست‌های اقتصادی مناسب، میلیون‌ها برزیلی را از فقر برهاند. او با محبوبیت زیادی که در بین مردم داشت ریاست جمهوری را ترک کرد و دیلما روسف جانشینش شد اما ورق برگشت و اوضاع به ضرر روسف بدل شد و او را به فساد مالی متهم و استیضاح کردند.

داسیلوا در رابطه با پرونده فساد و پولشویی به 10 سال حبس محکوم شده البته تا زمانیکه جلسه تجدیدنظر برگزار شود، او آزاد است.

دیلما روسف در ادامه مصاحبه‌اش گفت: چنین حکمی لولا داسیلوا را از معرکه رقابت انتخاباتی بیرون نمی‌کند. آنها نباید فکر کنند که چنین حکمی باعث می‌شود تا کشور با ثبات شود. از آنجاکه حزب تامر کاندیدای مردمی و مشهوری ندارد که بتواند با لولاداسیلوا در این انتخابات رقابت کند، آنها از ابزار حقوقی استفاده می‌کنند تا او را از صحنه به در کنند.

روسف همچنین ادامه داد، اعتبار بین‌المللی برزیل به دلیل بحران کنونی سیاسی در کشور و استیضاح من خدشه‌دار شده است.

درصورتیکه حکم داسیلوا توسط قضات تایید شود، او برای نامزدی در انتخابات سال آتی میلادی واجد شرایط نخواهد بود.

دیلما روسف درباره ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز صحبت کرد و گفت: امروز آمریکا رهبری دارد که پایین‌تر از نقش خودش است و آماده رویارویی با چالش‌ها نیست. پوتین اما رهبر بزرگی برای کشورش است که بشدت باهوش و بااستعداد است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!