شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
حقه انگلیسی علیه هتلداران اسپانیایی

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: برخی گردشگران انگلیسی به امید بازپس گرفتن هزینه های اقامت و سفر خود به اسپانیا، از حقه مسمومیت غذایی در هتل ها بهره می برند و این روند به یک اپیدمی تبدیل شده است.


به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، این موضوع موجب شده است که هتلداران اسپانیایی برای مقابله با آنچه که از آن به عنوان بیماری همه گیر شکایت های کاذب یاد می کنند، راه های زیادی را امتحان کنند.
«رامون استاللا» رئیس انجمن هتلداران اسپانیا در این زمینه اظهار کرده است که فصل 2016 تا 2017 میلادی افزون بر 10 هزار شکایت کاذب در این زمینه ثبت شده است و این رقم در سال ماقبل از آن 600 شکایت بود.
بر اساس گزارش فدراسیون هتلداران اسپانیا، ارزش کل ادعای غرامت هم اینک به یکصد میلیون یورو رسیده است و این در حالی است که هتلداران برای جلوگری از جدال های قانونی طولانی مدت و پر هزینه، به دنبال دستیابی به یک موافقت دوستانه هستند.
به گفته رئیس انجمن هتلداران اسپانیا، 90 درصد موارد شکایت، توسط شرکت های تخصصی که به شاکیان وعده دریافت غرامت چند هزار پوندی می دهند، صورت می گیرد و انگلیسی ها با رقم 16 میلیون گردشگری که به این کشور سفر می کنند، عاملان اصلی این شکایت ها هستند.
در همین چارچوب انجمن آژانس های مسافرتی انگلیس نیز به نوبه خود کارزارهایی با عنوان هایی همچون 'بیماری تقلبی متوقف شود'، راه اندازی کرده اند.
این انجمن با اعلام اینکه آمار شکایت ها در مدت سه سال پنج برابر شده است، یادآوری کرده است که عواقب شکایت های کاذب دامنگیر همه خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!