شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
روحانی: روابط ایران و کوبا عمیق و رو به رشد است

تهران- ایرنا-حجت الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار معاون رئیس جمهوری کوبا با بیان اینکه روابط تهران و هاوانا پس از انقلاب اسلامی روابطی عمیق و رو به رشد بوده است؛گفت:ایران و کوبا در آرمان‌های بزرگی همچون استقلال و آزادی شریک و همفکر بوده و در برابر سلطه‌گری و تضییع حقوق ملت خود ایستاده‌اند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری عصر امروز در دیدار «اولیسس دل‌تور» معاون رئیس جمهوری کوبا با موفق و مفید توصیف کردن سفر سال گذشته خود به هاوانا افزود: باید آنچه در آن سفر مورد توافق قرار گرفت به مرحله اجرا برسد.
رئیس جمهوری ادامه داد: سفر شما به تهران نیز گواه اراده سیاسی قاطع کوبا برای توسعه روابط با ایران است و امیدوارم در دولت دوازدهم روابط دو کشور دوستانه‌تر و گسترده‌تر شود.
روحانی تاکید کرد: در حالی که برخی قدرت‌ها می‌کوشند با نقض تعهدات و اقداماتی نظیر تحریم ملت‌های آزادی‌خواه را تحت فشار قرار دهند، ایستادگی و همبستگی کشورهای مستقل ضروری است.
**اتحاد بین کشورهای همسو و مستقل در عرصه جهانی باید توسعه و تعمیق یابد
«اولیسس دل‌تور» معاون رئیس جمهوری کوبا نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا، پیروزی دوباره دکتر روحانی در انتخابات را سبب خوشحالی دولت و ملت کوبا و نشانگر ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران دانست.
معاون رئیس جمهوری کوبا گفت: ایران همواره می‌تواند روی همبستگی دولت و ملت ما حساب کند و متقابلا هاوانا نیز از حمایت‌های مستمر و کمک‌های دولت و ملت ایران از ملت کوبا در شرایط مختلف از جمله در برابر تحریم‌های ظالمانه تشکر می‌کند.
دل‌تور ادامه داد: اتحاد بین کشورهای همسو و مستقل در عرصه جهانی باید توسعه و تعمیق یابد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!