شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ستقبال از گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای عضو پارلمان آمریکای لاتین

رئیس گروه دوستی ایران - برزیل گفت: امیدوارم که روابط پارلمانی ایران با سایر کشورهای عضو مرکوسر، به بالاترین سطوح اقتصادی و سیاسی برسد.

بهگزارش خبرگزاری خانه ملت؛ آرلیندو چیناگلیا، رئیس پارلمان مرکوسر (پارلاسور) بعدازظهر امروز یکشنبه (15/05/96 ) با عبدالرضا عزیزی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- برزیل دیدار و گفتگو کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و برزیل گفت: امیدوارم که روابط پارلمانی ایران با سایر کشورهای عضو مرکوسر، به بالاترین سطوح اقتصادی و سیاسی برسد.

وی با توجه به اهمیت روابط پارلمانی اذعان نمود که ما از گسترش روابط خود با کشورهای عضو این پارلمان آمریکای لاتین استقبال می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به عنوان نمونه، روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و برزیل رو به گسترش است و به سمتی می­رود که میزان صادرات ایران به این کشور گسترش یابد و این افزایش سطح تبادلات می تواند با سایر کشورهای عضو مرکوسر (پارلاسور) نیز وجود داشته باشد.

در ادامه این دیدار آرلیندو چیناگلیا، رئیس پارلمان مرکوسر (پارلاسور) ضمن ابراز خشنودی از حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، گفت: هم به نمایندگی از پارلمان مرکوسر و هم به عنوان یک نماینده برزیلی، از گسترش روابط با مجلس شورای اسلامی ایران استقبال می کنیم و خواهان گسترش روابط فی مابین از جمله در زمینه­ های اقتصادی بین این کشورها هستیم.

وی خواستار افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای این حوزه، از جمله کشور برزیل شد.

آرلیندو چیناگلیا همچنین از وجود پتانسیل بالای دیپلماسی پارلمانی به منظور ایجاد روابط مستحکم تر مابین کشورهای حوزه آمریکای لاتین و جمهوری اسلامی ایران یاد نمود.

در ادامه وی گفت: ایجاد یک هیات دوستی- پارلمانی ملی در پارلمان مرکوسر(پارلاسور) می تواند ابزار مهمی در گسترش روابط بین پارلمانی باشد./

(منبع: خانه ملت)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!