یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رهبران کاتالونیا: حمله بارسلونا تلاش برای استقلال ما را منحرف نمی‌کند

رهبران کاتالونیا اعلام کردند، حمله مرگبار در بارسلونا تاثیری بر تلاش‌ها برای استقلال از اسپانیا و برگزاری رفراندوم اکتبر ۲۰۱۷ نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان حمله روز پنجشنبه با ون به سوی جمعیت در مرکز بارسلونا ۱۴ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

این حملات در زمانی رخ داده که تنش میان مادرید و بارسلونا پیش از برگزاری رفراندوم اول اکتبر ۲۰۱۷ افزایش یافته است و دولت مرکزی هرگونه تلاش برای برگزاری این رفراندوم را از طریق دادگاه‌ها مسدود می‌کند چون براین باور است که این اقدام خلاف قانون اساسی اسپانیاست.

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا و کارلس پیگدمون، رهبر منطقه‌ای کاتالونیا روز جمعه در یک جبهه متحد ولی کاملا بی سابقه در یک نشست خبری حضور یافتند اما نشانه‌هایی از روابط غیرحسنه میان دو طرف هنوز هم وجود داشت.

پیگدمون در پاسخ به سوالی درباره اینکه احزاب کاتالونیا باید پس از حملات به واقعیت بپردازند، گفت: قاطی کردن دو مساله برگزاری رفراندوم و حملات با هم اصلا درست نیست. ما تنها شهر در اروپا نیستیم که چنین کشتاری در آن رخ داده است. مسیر به سوی استقلال کاتالونیا با چنین حملاتی منحرف نمی‌شود.

کاتالونیا مدت‌هاست که مامن جنبش استقلال طلبی است و رهبران آن به دنبال جدایی از مادرید هستند.

راخوی که پس از انتشار اخبار مربوط به این حمله به بارسلونا رفت، بر اهمیت اتحاد میان مردم و احزاب در کشور و منطقه تاکید کرد و گفت: تروریست‌ها با اتحاد و همکاری میان نیروهای پلیس، مردم و احزاب سیاسی از بین می‌روند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!