شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تظاهرات بارسلونا

فعالان راست افراطی در شهر بارسلونای اسپانیا یک روز بعد از کشته شدن 13 تن در حمله تروریستی در این شهر دست به برگزاری یک راهپیمایی در آن زدند که با برخورد جمع زیادی از معترضان ضد فاشیست همراه شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، روز جمعه اعضای گروه راست افراطی فالانژ در بلوار لاس رامبلاس تجمع کردند اما صدها تظاهرکننده مخالف با این گروه نیز تجمع متقابلی را برگزار کرده و پرچم‌ها و بنرهایی علیه این راست گرایان افراطی به نمایش گذاشته‌اند.

به دنبال این دو تجمع تنش‌ها میان این دو گروه به حدی بالا گرفت که نیروهای پلیس ضد شورش برای جدا کردن این دو گروه پس از بروز درگیری‌های خشونت‌آمیز وارد عمل شدند.

تصاویر نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان هر دو گروه علیه یکدیگر فریاد زده و در خیابان‌ها با یکدیگر درگیر شده‌اند.

در یک تصویر یک معترض ضد فاشیست با مشت به صورت یک حامی فالانژ می‌زند و در تصویر دیگر فرد مضروب تیشرتی با شعار راست افراطی "تا زمان پیروزی متوقف نشوید" به تن داشته و چشمی کبود دارد.

این خشونت‌ها در نزدیکی محلی رخ داد که یک روز قبل از آن یک تروریست با یک خودروی ون عابران پیاده را در آن زیر گرفته و چندین تن را کشته و بیش از 100 تن را زخمی کرد.

گروه فالانژ مدعی شده به خیابان‌ها آمده تا "به اسلام اعتراض کند" و سیاست‌های مهاجرتی اسپانیا را عامل این حمله می‌داند.

در وب‌سایت گروه فالانژ نوشته شده است: نباید فریب بخورید و فکر کنید که سیاست‌های چند فرهنگی و استقبال از پناهجویان پایانی مثل حمله لاس رامبلاس در بارسلونا نخواهد داشت.

حامیان گروه فالانژ بعد از حمله تظاهرکنندگان مخالفان آنها مجبور به پایان دادن به تظاهراتشان شدند و با اسکورت پلیس از لاس رامبلاس خارج شدند.

 

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!