چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اسپانیا درمورد تروریسم ومهاجرت غیر قانونی تدابیر جدیدی اتخاذ خواهد کرد

مادرید- ایرنا- «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا دوشنبه شب در پاریس اعلام کرد که دو ماه دیگر، یک نشست فوق العاده در مادرید در مورد اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با تروریسم و مهاجرت غیر قانونی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس، راخوی که برای بررسی مکانیزم های فعلی‌ مبارزه با تروریسم در نشست چهارجانبه با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا شرکت کرده بود، این مطلب را عنوان کرد.
نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: نشست فوق العاده ای که خبر آن را داده، ادامه جلسه دوشنبه شب پاریس با رهبران اروپایی برای رسیدگی به بحران مهاجرت ها در اروپا خواهد بود.
وی گفت: قبل از اجلاس سران اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا که در اواخر ماه نوامبر در ساحل عاج برگزار خواهد شد، اجلاس دیگری نظیر آنچه که اکنون در پاریس برگزار گردید در مادرید نیز اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر برگزار خواهیم کرد.
راخوی هدف از برگزاری نشست فوق العاده را بررسی تصمیم های گرفته شده و از همه مهمتر، اینکه چگونه این برنامه ها اجرا شوند، ذکر کرد.
راخوی همچنین خبر داد که در تاریخ آینده، نشستی بین وزیران کشور گروه 6 متشکل از اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و انگلیس در اسپانیا برگزار خواهد شد تا در مورد چگونگی‌ بهبود همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم گفت و گو شود.
در اجلاس دوشنبه شب پاریس، نخست وزیر اسپانیا ضمن تشکر از ابراز همبستگی‌ و همدردی مقامات اروپایی به دلیل حملات تروریستی 17 آگوست بارسلون و کامبریلس، از اتحادیه اروپا خواست در مبارزه علیه افراطگرایی و افزایش همکاری ها بین نیروهای امنیتی اروپایی برای مقابله با تهدید افراط گرایان اسلامی متعهد شوند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!