سه شنبه, ۱۴ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سفیر ایران در برزیل :افزایش روابط پارلمانی تهران و برازیلیا باعث تقویت همکاری ها می‌ شود

مادرید- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس سنای برزیل گفت: افزایش روابط پارلمانی تهران و برازیلیا باعث تقویت همکاری ها می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبر دریافتی از سفارت ایران در برزیل ، «سیدعلی سقائیان » سفیر جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا عصر روز سه شنبه به وقت محلی ، با سناتور «فرناندو کولور» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس سنای جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، سیدعلی سقائیان با اشاره به سابقه خوب و طولانی روابط دو کشور، گفت: ظرفیت های خوبی برای ارتقاء سطح مناسبات فی مابین در زمینه های گوناگون بین دو کشور وجود دارد و پارلمان جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری ها بین دو کشور حمایت می نماید.
وی افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل در مجلس شورای اسلامی آمادگی تسهیل و تسریع همکای های دو کشور در زمینه های مختلف را دارد.
سناتور فرناندو کولور رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس سنای جمهوری فدراتیو برزیل نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری های پارلمانی فی مابین گفت: امیدواریم با تبادل هیأت ها و گروه های دوستی، سطح همکاری ها را افزایش دهیم و باعث تقویت و گسترش روابط در همه زمینه ها باشیم.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس سنای جمهوری فدراتیو برزیل ضمن تایید و تقدیر از سیاست های دولت دکتر روحانی مبنی بر حل مشکلات از طریق گفتگوی صلح آمیز بجای استفاده از تهدید و زور اظهار داشت ما از مواضع محکم ایران در مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم و خوشحالیم که جایگاه ایران در منطقه و جهان روز به روز تحکیم می یابد.
سفیر جموری اسلامی ایران در این دیدار از طرف «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از سناتور فرناندو کولور برای سفر به تهران دعوت بعمل آورد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!