شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا سفیر خود در مادرید را به دلیل مداخلات اسپانیا فراخواند

مادرید- ایرنا- «خورخه آرره آزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا چهارشنبه شب اعلام کرد به دلیل آنچه که 'تهاجم استعمارگرایانه و دخالت' اسپانیا در امورکشورش قلمداد می کند ، سفیر خود در مادرید را فرا خوانده است .

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس ، دولت «نیکلاس مادورو» ، چهارشنبه شب «ماریو آسه آ» سفیر خود در مادرید را در یک حرکت که نشان دهنده چالش با اسپانیا است فراخواند .
تصمیم مذکور به این دلیل است که وزیر خارجه این کشور آمریکای لاتین ، انتقادات را یک 'تجاوز مداخله جویانه و استعماری' دولت اسپانیا قلمداد می‌ کند .
آرره آزا در یک پیام توییتری در این رابطه نوشت :اعلام می‌ داریم که در مقابل تجاوز مداخله جویانه و استعماری دولت پادشاهی اسپانیا ، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تصمیم گرفته سفیرمان در مادرید به کشور بازگردد .ما تجاوز دولت های وابسته به امپریالیسم آمریکایی را نخواهیم پذیرفت .
دستور دولت ونزوئلا ، یک روز پس از آن اعلام شده که مجلس مؤسسان ملی‌ 0تصمیم گرفت انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در نخستین چهار ماهه سال 2018 برگزار شود و همچنین پس از آن صورت گرفت که مادورو، «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا را مورد انتقاد قرار داد.
کاراکاس در این رابطه ، تحریم های روز دوشنبه گذشته اتحادیه اروپا علیه 7 مقام بلندپایه دولت ونزوئلا از جمله «نستور رورول» وزیر کشور ، «دیوسدادو کابه یو» فرد شماره دو چاویسم و «تیبیسای لوثنا» رئیس شورای انتخابات را به اسپانیا و دیگر کشورها ربط می‌ دهد

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!