شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
"توافق استراتژیک" روسیه و آرژانتین

رئیس جمهوری آرژانتین در نخستین سفرش به مسکو توافقی را برای "مذاکرات استراتژیک" با همتای روس خود امضا کرد. همچنین برنامه‌هایی برای ساخت یک نیروگاه برق اتمی از جانب روسیه در آرژانتین مدنظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مائوریسیو ماکری و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آرژانتین و روسیه در کرملین با رسانه‌ها صحبت کردند.

ماکری پس از امضای توافق با پوتین گفت: امیدوارم که سفر دو روزه‌ام به روسیه باعث تقویت روابط بین دو کشور شده و ما بتوانیم به تشریک منافع دو طرف بپردازیم. ما کارهای زیادی داریم و می‌توانیم در بسیاری از موارد همکاری داشته باشیم. همکاری دو کشور فرصت‌هایی برای افراد زیادی ایجاد می‌کند.

روسای جمهوری آرژانتین و روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در سال ۲۰۱۶ در چین با یکدیگر برای نخستین بار دیدار کرده بودند. دو طرف در نوامبر گذشته میلادی به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو داشتند و پوتین پیشنهاد جستجو برای زیردریایی سن خوآن نیروی دریایی آرژانتین را که با ۴۴ سرنشین در اطلس جنوبی ناپدید شد، ارائه کرد.

رئیس جمهوری آرژانتین همچنین از پوتین قدردانی کرد و گفت: من از این فرصت برای تشکر از رئیس جمهوری روسیه استفاده می‌کنم. پس از تماس تلفنی شما، ما کمک روسیه را برای جستجوی این زیردریایی دریافت کردیم.

وی همچنین قرار است در ژوئن سال جاری میلادی در بازی‌های جام جهانی فوتبال در مسکو حضور یابد و پوتین نیز قرار است در نشست گروه ۲۰ در نوامبر که در بوئنوس آیرس برگزار می‌شود، شرکت کند.

رئیس‌جمهوری آرژانتین همچنین گفت که دو کشور مکمل یکدیگر هستند و اطمینان خود را بابت این مساله اعلام کرد که آرژانتین به تامین کننده اصلی غذا و فناوری برای روسیه بدل می‌شود.

رئیس‌جمهوری روسیه نیز گفت که دو کشور مواضع نزدیکی در مسائل منطقه‌ای و جهانی دارند.

پوتین به ساخت یک نیروگاه برق اتمی در آرژانتین توسط روسیه اشاره کرد. دو طرف همچنین تفاهم نامه‌ای در این باره امضا کردند. این پروژه شامل سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت که مسکو آماده تامین موتور موشک برای آرژانتین است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!