جمعه, ۱۷ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو: آماده ام توافق نامه صلح را با مخالفان امضا کنم

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته(شنبه) اعلام کرد که توافق میان دولت کاراکاس و مخالفان که در طی مذاکرات با هدف احیای صلح و اتحاد ونزوئلا در جمهوری دومینیکن تنظیم شده، آماده امضای طرفین در روز دوشنبه است.

به گزارش شبکه تله سور، نیکلاس مادورو در بیانیه ای عنوان کرد: آماده امضای این توافق نامه و همچنین خواهان برقراری صلح در کشور هستم. تمایل به احیای اتحاد می باشم. در این مسیر با چالش هایی روبرو هستیم.
وی در ادامه از مجلس موسسان و شورای انتخاباتی ونزوئلا خواست تاریخی را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور تعیین کنند.
رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه در مورد موضع گیری اخیر آمریکا علیه کاراکاس تصریح کرد:رئیس جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود به من به عنوان یک 'رهبر انقلابی' و 'دیکتاتور سوسیالیست'حمله کرد. چرا؟ چون من درگیر نبردها علیه امپرالیسم هستم و به ارزش های مردمم وفادار می باشم.
مادورو همچنین در صفحه توییترش اعلام کرد که خورخه رودریگز معاون سابق رئیس جمهوری این کشور هدایت کمپین انتخاباتی وی را بر عهده خواهد گرفت.
حزب سوسیالیست حاکم ونزوئلا روز جمعه به طور رسمی مادورو را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور برگزید.
انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا تاقبل از پایان آوریل ( 10 اردیبهشت ماه سال آینده) برگزار می شود

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!