جمعه, ۱۰ می ۲۰۲۴
جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نیاز دولت کلمبیا به کمک های بین المللی برای رسیدگی به وضعیت مهاجران ونزوئلایی

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری کلمبیا روز گذشته اعلام کرد که این کشور برای رسیدگی به مسئله موج فرار صدها هزار ونزوئلایی به این کشور به کمک های بین المللی نیاز دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، خوان مانوئل سانتوس تصریح کرد این کشور برای کمک به بحران انسانی ایجاد شده در مرز کلمبیا با ونزوئلا به کمک های خارجی نیاز دارد.
رویترز در ادامه این گزارش خود عنوان کرد: صدها هزار ونزوئلایی با هدف فرار از بحران اقتصادی در این کشور به برخی کشورهای همسایه از جمله کلمبیا گریخته اند که این موضوع چالش هایی را در مناطق مرزی ایجاد کرده است.
سانتوس در ادامه گفت: از پیشنهاد کمک سازمان های بین المللی قدردانی می کنم. ما به طور کامل آماده دریافت هرگونه کمک خارجی هستیم. ما به این کمک ها نیاز داریم چون متاسفانه این مشکل روز به روز در حال بدتر شدن است.
به دنبال حضور موج گسترده شهروندان ونزوئلایی در مرز با کلمبیا، سانتوس دستور اتخاذ تدابیر کنترلی و امنیتی شدید در این مرز داده است.
مقامات امور مهاجرتی کلمبیا اعلام کردند که شمار شهروندان ونزوئلا در کلمبیا در نیمه دوم سال 2017 با افزایش حدود 62 درصدی به بیش از 550 هزار نفر رسید. دولت کلمبیا برآورد کرده است که هزینه دادن مواد غذایی و محل اسکان برای هر ونزوئلایی به طور روزانه حدود پنج دلار است.
همزمان با اینکه عزیمت شهروندان ونزوئلا از مرز این کشور به سوی کلمبیا رو به افزایش بوده، دولت کلمبیا همچنین برآورده کرده به حدود 30 میلیون دلار برای ساخت یک مرکز کمک رسانی با هدف ایجاد مکانی موقت برای مهاجران ونزوئلایی نیاز دارد.
مردم ونزوئلا ماههاست با چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی از جمله کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار بالا روبرو هستند. مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را به سوءمدیریت متهم کرده اند اما حامیان مادورو معتقدند ونزوئلا درگیر یک جنگ اقتصادی تحت هدایت آمریکا برای براندازی دولت فعلی این کشور شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!