چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
طرح نام قاضی سابق دادگاه عالی برزیل به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری

قاضی ارشد سابق برزیلی نخستین عضو سیاه پوست دادگاه عالی این کشور اعلام کرد که کاندیداتوری احتمالی‌اش برای ریاست جمهوری برزیل را درنظر داشته و این مساله از سوی حزب سوسیالیست برزیل در دست بررسی است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آتی برزیل قرار است ماه اکتبر آینده برگزار شود.

این قاضی سابق برزیلی به نام "یوآخیم باربوسا" که ۶۳ سال دارد تاکنون هرگز برای ریاست جمهوری این کشور کاندیدا نشده اما از چهره‌های محبوب در برزیل به سبب نظارتش بر محاکمه‌های سال ۲۰۱۲ در یک پرونده فساد سیاسی مربوط به مقام‌های دولت لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور اسبق این کشور محسوب می‌شود.

از زمانی که باربوسا در سال ۲۰۱۴ از دادگاه عالی برزیل بازنشسته شد بارها نام او به عنوان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در نظرسنجی‌ها ذکر شده و این می‌تواند با تبدیل شدن به کاندیدای ضد تشکیلاتی تکانی اساسی در رقابت انتخاباتی برزیل ایجاد کند.

باربوسا در بیانیه‌ای گفت: مذاکراتی که من با حزب سوسیالیست برزیل داشتم تفاهمی را ایجاد کرده و به موجب این تفاهم من زمان بیشتری دارم تا به روی تصمیم نهایی برای کاندیداتوری‌ام فکر کنم.

با این حال او گفت که حزب سوسیالیست هنوز تضمین نکرده که او کاندیدای نهایی این حزب باشد.

مقام‌های حزب سوسیالیست برزیل گفتند اطلاعات مربوط به نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که باربوسا می‌تواند بسیاری از آرای برزیلی‌هایی که به حزب کارگران متعلق به لولا داسیلوا به دلیل رسوایی‌های فساد مربوط به این حزب پشت کرده‌اند به خود جذب کند.

آنها گفتند که در یک کنوانیسیون این حزب در ماه ژوئن اکثریت اعضای حزب از معرفی باربوسا به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری خود حمایت کردند.

با بالا گرفتن مناقشات مربوط به رسوایی‌های فساد سیاستمداران در برزیل بسیاری از رای دهندگان در این کشور چشم به کاندیداهای جایگزین در انتخابات ریاست جمهوری دارند که صداقت داشته و قابل اعتماد باشند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!