جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ال موندو:حضور ترامپ در هرنشستی آن را به شکست می کشاند

مادرید - ایرنا - روزنامه ال موندو چاپ اسپانیا نوشت:«دونالد ترامپ»با عقاید خود موجب ناکامی نشست ناتو شد.رئیس جمهور غیرقابل پیش بینی آمریکا نشان داده که در هر اجلاس چندجانبه ای شرکت کرده به خاطر نظرات و تصمیمات آنی، آن اجلاس محکوم به شکست بوده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، دراین مطلب آمده است: این اتفاق در اجلاس اخیر جی 7 و اجلاس ناتو در روز پنجشنبه 21 تیر نیز رخ داد.رئیس جمهوری آمریکا انتقادات تندی را متوجه چندین شریک خود از جمله آلمان، بلژیک و اسپانیا به خاطر تخصیص دادن حجم کمی از تولید ناخالص داخلی به امور دفاعی، نمود.
این رسانه تصریح کرد :در این اجلاس ترامپ از دیگر اعضا خواسته تا4درصد از محل تولید ناخالص داخلی خود را به بودجه دفاعی اختصاص دهند، رقمی که حتی خود آمریکا به این امر اختصاص نمی دهد. این رقم دو برابر آن چیزی است که سه سال پیش اعضا نسبت به آن متعهد شده بودند و «پدرو سانچز» رئیس دولت اسپانیا نیز آن را منطقی توصیف کرده بود.
ال موندو خاطرنشان ساخت:این که اعضای ناتو از جمله کشور ما باید برای افزایش امنیت و دفاع تلاش کنند، هر چند در برنامه های ماموریت ناتو شرکت کنیم و یا توانمندی داشته باشیم، امری غیرقابل انکار است. اما ترامپ انزواگرا به دنبال بهانه ای برای ضربه زدن به ناتو که برای امنیت همه کشورهای غربی حائز اهمیت است، می باشد.
نشست سران ناتو به مدت دو روز و اواخر هفته گذشته در بروکسل برگزار شد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!